The paper aims at identifying cheating behaviours in online exams at a School of Social Sciences and Humanities at a university in the Mekong Delta, Vietnam. Using a quantitative approach. 440 samples from 4 Departments of the School were surveyed both online and offline. The findings indicated that plagiarism is the most common dishonest behaviour in online exams. In addition, switch between taps during exams, browser search, peer collaboration, and remote desktop were reported as cheating practices which account for more than 70% of surveyed respondents. These findings can be a useful reference for practitioners, online examiners, and teachers to minimize cheating behaviours for the sake of sustaining transparency, fairness and quality of education at tertiary levels.
Trích dẫn: Huỳnh Thị Trang, 2019. Các nhân tố ảnh hưởng đến mức độ hài lòng của nhà tuyển dụng về sinh viên tốt nghiệp ngành Thông tin học Trường Đại học Cần Thơ. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 55(1C): 89-99.
Tạp chí: Hội thảo khoa học cấp quốc gia "Chuyển đổi số trong giáo dục đại học: Lý luận và thực tiễn triển khai tại Việt Nam" tại Trường Đại học Quảng Nam, ngày 07/6/2024
Tạp chí khoa học Trường Đại học Cần Thơ
Lầu 4, Nhà Điều Hành, Khu II, đường 3/2, P. Xuân Khánh, Q. Ninh Kiều, TP. Cần Thơ
Điện thoại: (0292) 3 872 157; Email: tapchidhct@ctu.edu.vn
Chương trình chạy tốt nhất trên trình duyệt IE 9+ & FF 16+, độ phân giải màn hình 1024x768 trở lên