The paper presents the habits of seeking e-specialized information conducted by the librarianship students at a Mekong Delta University in Vietnam. Based on Charles Duhigg’shabitual concept and habit loop[3], a quantitative study using surveys was undertaken with 127 Library and Information students. Findings show that students' e-specialized information seeking habits are related to frequency, information type, format, searching techniques and skills. Five factors influencing students' e-specialized information seeking habits are identified. They are intrinsic motivation, extrinsic motivation, searching criteria, perceptions and barriers. Practical solutions are also presented to provide librarianship students with insights into alternative ways of exploiting e-specialized information resources for the good sake of their academic studies and future jobs.
Trích dẫn: Huỳnh Thị Trang, 2019. Các nhân tố ảnh hưởng đến mức độ hài lòng của nhà tuyển dụng về sinh viên tốt nghiệp ngành Thông tin học Trường Đại học Cần Thơ. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 55(1C): 89-99.
Tạp chí: Hội thảo khoa học cấp quốc gia "Chuyển đổi số trong giáo dục đại học: Lý luận và thực tiễn triển khai tại Việt Nam" tại Trường Đại học Quảng Nam, ngày 07/6/2024
Tạp chí khoa học Trường Đại học Cần Thơ
Lầu 4, Nhà Điều Hành, Khu II, đường 3/2, P. Xuân Khánh, Q. Ninh Kiều, TP. Cần Thơ
Điện thoại: (0292) 3 872 157; Email: tapchidhct@ctu.edu.vn
Chương trình chạy tốt nhất trên trình duyệt IE 9+ & FF 16+, độ phân giải màn hình 1024x768 trở lên