Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
119 (7/8) (2018) Trang: 414-421
Tạp chí: Information and Learning Science

Purpose – This study is aimed at investigating the rate of print material deterioration at the Learning Resource Center- a university at the Mekong Delta, identifying users’ behaviors that may harm library materials, thereby presenting some potential solutions to enhance librarianship students’ awareness of preservation. Design/methodology/approach– The research was based on Walker’s (2003) conceptual framework of preservation and that of education and propaganda from awareness development. Using a quantitative approach, 25-item questionnaire was delivered to 133 sophomores and seniors and analysed by SPSS software. Qualitative data from the open-ended question were recorded and analysed by themes. Findings– The findings from this study show that the rate of print material deterioration at the Learning Resource Center was relatively low compared to that of other libraries in the nation and in the world. In addition, students’ knowledge about how to make the photocopies as well as how much to open the book is limited. The most important reason is due to lack of education from school and the library. The research also proposed some effective and realizable solutions to enhance librarianship students’ awareness of preservation of the materials at Learning Resource Center of a Mekong Delta university, Vietnam. Practical implications – This research provides library staff and users, especially librarianship students with an awareness of the important role of book preservation, human behaviour of library collections, and potential preventive ways of book damage. This study also specifies evidence that library lecturers should include ethical issues in their lectures because librarianship students still have limited knowledge of book preservation. By doing so, these actions may motivate librarianship students to continue to learn and apply their knowledge of preservation into library materials and their own documents. Furthermore, the finding of the library work punishment contributes to better understanding of library labour force and students’ personality education. The findings can serve as a reference to educating other users in Vietnam and globally. Originality/value – The level of print material deterioration at the Learning Resource Center of Mekong Delta university, Vietnam and library work punishment were observed to be the most important findings with regard to library preservation in a particular library in Southeast Asian country. These findings provide insights into students' awareness of preservation, not yet discussed in the literature.

Các bài báo khác
Tập 55, Số 1 (2019) Trang: 89-99
Tải về
7 (2024) Trang: 219-228
Tạp chí: International Journal of Science and Management Studies
(2023) Trang: 9-18
Tạp chí: Hội thảo Khoa học Xã hội và Nhân văn lần thứ I, Trường ĐHCT, ngày 26/01/2024
(2024) Trang: 630-640
Tạp chí: Hội thảo khoa học cấp quốc gia "Chuyển đổi số trong giáo dục đại học: Lý luận và thực tiễn triển khai tại Việt Nam" tại Trường Đại học Quảng Nam, ngày 07/6/2024
65 (2023) Trang: 82-88
Tạp chí: Vietnam Ministry of Science and Technology (VMOST) Journal of Social Sciences and Humanities
(2022) Trang: 227-238
Tạp chí: Hội thảo Chuyển đổi số và quản lý tri thức trong các tổ chức, Trường DH KHXH&NV Tp. HCM, Ngày 4/11/2922
(2022) Trang: 557-563
Tạp chí: Kỷ yếu Hội thảo khoa học quốc gia “Nguồn nhân lực và động lực phát triển đất nước” tại Trường Đại học Kinh tế Đà Nẵng, ngày 23/9/2022
5 (2022) Trang: 32-37
Tạp chí: International Journal of Science and Management Studies
(2021) Trang: 1-12
Tạp chí: The 2nd International Conference on Innovations in Social Sciences Education and Engineering (ICoISSEE) August 07th in Bandung, Indonesia
4 (2021) Trang: 14-21
Tạp chí: International Journal of Science and Management Studies
4 (2021) Trang: 82-92
Tạp chí: International Journal of Science and Management Studies
8 (2019) Trang: 215-226
Tạp chí: International Journal of Innovative Research and Development
3 (2020) Trang: 83-90
Tạp chí: International Journal of Science and Management Studies
(2019) Trang: 10-23
Tạp chí: The 15th International Conference on Language, Education, Humanities and Innovation 2019, London, 26-27 October
Trong Nguyễn Hoàng Sơn (2019) Trang: 369-376
Tạp chí: Tối ưu hóa quản trị tri thức số: Chính phủ - Doanh nghiệp – Thư viện
Trong: Nguyễn Hoàng Sơn (chủ biên) (2018) Trang: 568-578
Tạp chí: Thư viện thông minh 4.0: Công nghệ - Dữ liệu - Con người
The Palgrave Handbook of Leadership in Transforming Asia (2017) Trang: 381-396
Tạp chí: SpringerLink
3(4) (2016) Trang: 161-165
Tạp chí: Journal of Management and Research Analysis
118(7/8) (2017) Trang: 354-363
Tạp chí: Information and Learning Science
2(8) (2017) Trang: 71-83
Tạp chí: European Journal of Social Sciences Studies
117 (2016) Trang: 756-767
Tạp chí: New Library World
(2015) Trang: 49-59
Tạp chí: The 16th Congress of Southeast Asian librarians meeting and general conference (CONSAL XVI), Bangkok, Thailand, 10-13 June 2015
PGS. Ts Trần Thị Quý (2014) Trang: 298-307
Tạp chí: Trong: Hoạt động Thông tin - Thư viện với vấn đề đổi mới căn bản và toàn diện giáo dục đại học Việt Nam: Sách chuyên khảo
 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...