Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
(2019) Trang: 10-23
Tạp chí: The 15th International Conference on Language, Education, Humanities and Innovation 2019, London, 26-27 October
Liên kết:

This paper is aimed at identifying impacting factors on master’s degree learning needs of Library and Information Management alumni at Can Tho University, Vietnam. Based on the conceptual framework of “High quality human resource” defined by the United Nations Development Agency - UNDP (2004) and the education development strategies of the Ministry of Education and Training in Vietnam, the research was conducted using quantitative approach. Of 262 former Library and Information Management graduates networked by the academic advisors and teaching staff through the Library Department Facebook, 155 answered the online survey. Quantitative data were analysed using exploratory factor and multiple regression analyses of Statistical Package for the Social Sciences. The findings from this research show that one-third of these former Library and Information Management alumni had post-graduate learning needs. Percentage of librarianship graduates at public libraries want to study master’s degrees more than those working at other places. Among five groups of surveyed impacting factors leading to their master’s degree aspirations, university attractions, professional opportunities, and influential individuals were found as the strong impacting groups of factors. Furthermore, findings from multiple regression analysis indicate that the most impacting group of factors is the university attractions. These factors include suitable tuition, affordable living expenses, convenient geographical location, rich library resources, up-to-date reference materials for master’s theses and available post-graduate dormitory. Implications for attracting more post-graduate candidates to enroll in Can Tho University and other tertiary institutions are also presented. This research also provides insights into further professional training and development for library leaders in selecting and supporting qualified staff who contribute to the quality human resources of their community.

Các bài báo khác
Tập 55, Số 1 (2019) Trang: 89-99
Tải về
7 (2024) Trang: 219-228
Tạp chí: International Journal of Science and Management Studies
(2023) Trang: 9-18
Tạp chí: Hội thảo Khoa học Xã hội và Nhân văn lần thứ I, Trường ĐHCT, ngày 26/01/2024
(2024) Trang: 630-640
Tạp chí: Hội thảo khoa học cấp quốc gia "Chuyển đổi số trong giáo dục đại học: Lý luận và thực tiễn triển khai tại Việt Nam" tại Trường Đại học Quảng Nam, ngày 07/6/2024
65 (2023) Trang: 82-88
Tạp chí: Vietnam Ministry of Science and Technology (VMOST) Journal of Social Sciences and Humanities
(2022) Trang: 227-238
Tạp chí: Hội thảo Chuyển đổi số và quản lý tri thức trong các tổ chức, Trường DH KHXH&NV Tp. HCM, Ngày 4/11/2922
(2022) Trang: 557-563
Tạp chí: Kỷ yếu Hội thảo khoa học quốc gia “Nguồn nhân lực và động lực phát triển đất nước” tại Trường Đại học Kinh tế Đà Nẵng, ngày 23/9/2022
5 (2022) Trang: 32-37
Tạp chí: International Journal of Science and Management Studies
(2021) Trang: 1-12
Tạp chí: The 2nd International Conference on Innovations in Social Sciences Education and Engineering (ICoISSEE) August 07th in Bandung, Indonesia
4 (2021) Trang: 14-21
Tạp chí: International Journal of Science and Management Studies
4 (2021) Trang: 82-92
Tạp chí: International Journal of Science and Management Studies
8 (2019) Trang: 215-226
Tạp chí: International Journal of Innovative Research and Development
3 (2020) Trang: 83-90
Tạp chí: International Journal of Science and Management Studies
Trong Nguyễn Hoàng Sơn (2019) Trang: 369-376
Tạp chí: Tối ưu hóa quản trị tri thức số: Chính phủ - Doanh nghiệp – Thư viện
Trong: Nguyễn Hoàng Sơn (chủ biên) (2018) Trang: 568-578
Tạp chí: Thư viện thông minh 4.0: Công nghệ - Dữ liệu - Con người
The Palgrave Handbook of Leadership in Transforming Asia (2017) Trang: 381-396
Tạp chí: SpringerLink
3(4) (2016) Trang: 161-165
Tạp chí: Journal of Management and Research Analysis
118(7/8) (2017) Trang: 354-363
Tạp chí: Information and Learning Science
2(8) (2017) Trang: 71-83
Tạp chí: European Journal of Social Sciences Studies
117 (2016) Trang: 756-767
Tạp chí: New Library World
(2015) Trang: 49-59
Tạp chí: The 16th Congress of Southeast Asian librarians meeting and general conference (CONSAL XVI), Bangkok, Thailand, 10-13 June 2015
PGS. Ts Trần Thị Quý (2014) Trang: 298-307
Tạp chí: Trong: Hoạt động Thông tin - Thư viện với vấn đề đổi mới căn bản và toàn diện giáo dục đại học Việt Nam: Sách chuyên khảo
 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...