This paper is aimed at assessing the needs and library responsiveness of textbooks and course readings to the learners at Cantho University, Vietnam. Underpinned by the conceptual framework defined by Reitz (2018), this study was conducted using quantitative data from 444 learners for bachelor, master and doctorate degrees. Findings indicated the learners’ needs are very high (Mean = 4.25) while the responsive level of library textbooks and course readings is relatively low (Mean = 3.92) with 51%, 44% and 52% for bachelor, master and doctorate students respectively. In terms of books for further reading, this library could satisfy 39.7% of the learners’ needs. These findings contribute to library leaders a better understanding of their current collections of textbooks and course readings for training programs and how to increase their responsiveness. The findings can also serve as a reference for further studies related to qualifying training programs.
Trích dẫn: Huỳnh Thị Trang, 2019. Các nhân tố ảnh hưởng đến mức độ hài lòng của nhà tuyển dụng về sinh viên tốt nghiệp ngành Thông tin học Trường Đại học Cần Thơ. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 55(1C): 89-99.
Tạp chí: Hội thảo khoa học cấp quốc gia "Chuyển đổi số trong giáo dục đại học: Lý luận và thực tiễn triển khai tại Việt Nam" tại Trường Đại học Quảng Nam, ngày 07/6/2024
Tạp chí khoa học Trường Đại học Cần Thơ
Lầu 4, Nhà Điều Hành, Khu II, đường 3/2, P. Xuân Khánh, Q. Ninh Kiều, TP. Cần Thơ
Điện thoại: (0292) 3 872 157; Email: tapchidhct@ctu.edu.vn
Chương trình chạy tốt nhất trên trình duyệt IE 9+ & FF 16+, độ phân giải màn hình 1024x768 trở lên