The research is aimed at investigating the current status of specialized English learning programme of Library and Information Management students. Underpinned by Learning Theory initiated by Illeris (2003) and Omrod (2014), the research was conducted by utilising a quantitative research method. Participants in this study were 108 students of Library and Information Management. Motivation and learning environment are two main constructs analysed in detail. Findings indicate that librarianship students’ awareness of English for Library Science is high and that their learning motivation of English for Library Science is to seek good jobs. In addition, there is a relationship between learning English for Library Science and basic English as well as practicing environment. Lack of basic English and poor practicing environment are considered as two top difficulties that librarianship students encountered while learning specialized English. Some suggestions on effective and feasible solutions are also presented so that students are able to know how to improve their English pertinent to their future job and professional development. This study enhances librarianship students' awareness on the important role of ESP in their studies and professional development. It also helps teachers know how to support their students in learning ESP effectively.
Trích dẫn: Huỳnh Thị Trang, 2019. Các nhân tố ảnh hưởng đến mức độ hài lòng của nhà tuyển dụng về sinh viên tốt nghiệp ngành Thông tin học Trường Đại học Cần Thơ. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 55(1C): 89-99.
Tạp chí: Hội thảo khoa học cấp quốc gia "Chuyển đổi số trong giáo dục đại học: Lý luận và thực tiễn triển khai tại Việt Nam" tại Trường Đại học Quảng Nam, ngày 07/6/2024
Tạp chí khoa học Trường Đại học Cần Thơ
Lầu 4, Nhà Điều Hành, Khu II, đường 3/2, P. Xuân Khánh, Q. Ninh Kiều, TP. Cần Thơ
Điện thoại: (0292) 3 872 157; Email: tapchidhct@ctu.edu.vn
Chương trình chạy tốt nhất trên trình duyệt IE 9+ & FF 16+, độ phân giải màn hình 1024x768 trở lên