Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
65 (2023) Trang: 82-88
Tạp chí: Vietnam Ministry of Science and Technology (VMOST) Journal of Social Sciences and Humanities

Professional development fulfils dual functions in fostering career advancement and enhancing staff retention. For librarians, this development becomes even more crucial to acquire the requisite skills and knowledge in the digital age. This study presents the professional development needs of staff at the Learning Resource Centre, Can Tho University, Vietnam. This study used Clayton Alderfer’s ERG Theory of Motivation - Existence, Relatedness, and Growth (1969) as a theoretical framework. A mixed-method approach was utilised to determine the professional development requirements of the staff and the associated influencing factors. A survey questionnaire was disseminated to all 28 staff members (a 100% sample) of the Learning Resource Centre via online and in-person forms. Furthermore, fifteen individual interviews were conducted to obtain detailed insights. The research findings underscore that the majority of the staff at the Centre express a keen interest in professional development. Moreover, the research pinpointed three challenges affecting career development: budgeting (both self-financed and state-sponsored), time, and familial obligations. These results aid in formulating strategies to address the professional development necessities of staff at the Learning Resource Centre in the digital age. Additionally, the insights augment the compendium of reference resources for subsequent research in human resource management and devising strategies to retain highly skilled personnel.

Các bài báo khác
Tập 55, Số 1 (2019) Trang: 89-99
Tải về
(2022) Trang: 227-238
Tạp chí: Hội thảo Chuyển đổi số và quản lý tri thức trong các tổ chức, Trường DH KHXH&NV Tp. HCM, Ngày 4/11/2922
(2022) Trang: 557-563
Tạp chí: Kỷ yếu Hội thảo khoa học quốc gia “Nguồn nhân lực và động lực phát triển đất nước” tại Trường Đại học Kinh tế Đà Nẵng, ngày 23/9/2022
5 (2022) Trang: 32-37
Tạp chí: International Journal of Science and Management Studies
(2021) Trang: 1-12
Tạp chí: The 2nd International Conference on Innovations in Social Sciences Education and Engineering (ICoISSEE) August 07th in Bandung, Indonesia
4 (2021) Trang: 14-21
Tạp chí: International Journal of Science and Management Studies
4 (2021) Trang: 82-92
Tạp chí: International Journal of Science and Management Studies
8 (2019) Trang: 215-226
Tạp chí: International Journal of Innovative Research and Development
3 (2020) Trang: 83-90
Tạp chí: International Journal of Science and Management Studies
(2019) Trang: 10-23
Tạp chí: The 15th International Conference on Language, Education, Humanities and Innovation 2019, London, 26-27 October
Trong Nguyễn Hoàng Sơn (2019) Trang: 369-376
Tạp chí: Tối ưu hóa quản trị tri thức số: Chính phủ - Doanh nghiệp – Thư viện
Trong: Nguyễn Hoàng Sơn (chủ biên) (2018) Trang: 568-578
Tạp chí: Thư viện thông minh 4.0: Công nghệ - Dữ liệu - Con người
The Palgrave Handbook of Leadership in Transforming Asia (2017) Trang: 381-396
Tạp chí: SpringerLink
3(4) (2016) Trang: 161-165
Tạp chí: Journal of Management and Research Analysis
118(7/8) (2017) Trang: 354-363
Tạp chí: Information and Learning Science
2(8) (2017) Trang: 71-83
Tạp chí: European Journal of Social Sciences Studies
117 (2016) Trang: 756-767
Tạp chí: New Library World
(2015) Trang: 49-59
Tạp chí: The 16th Congress of Southeast Asian librarians meeting and general conference (CONSAL XVI), Bangkok, Thailand, 10-13 June 2015
PGS. Ts Trần Thị Quý (2014) Trang: 298-307
Tạp chí: Trong: Hoạt động Thông tin - Thư viện với vấn đề đổi mới căn bản và toàn diện giáo dục đại học Việt Nam: Sách chuyên khảo
 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...