Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
8 (2020) Trang: 536-546
Tạp chí: International Journal of Education and Practice

Quality assurance and accreditation has been implemented in Vietnam for nearly twenty years. It is mandatory for all Vietnamese higher education institutions to undertake accreditation including self-assessment. This study aims to investigate the impact of the self-assessment processes on quality enhancement of universities in Vietnam. Semi-structured interviews were conducted with 33 participants from three Vietnamese universities located in three major regions: the North, the Central and the South. The interviewees were those who directly involved in the self-assessment processes including institutional leaders, department heads, faculty deans, internal quality assurance staff and lecturers. Thematic analysis identified that there was a number of notable impacts resulting from the implementation of self-assessment on higher education quality. Key impacts were reported in relation to: leadership and management, teaching staff, students and student support, and training programs. The study concludes that self-assessment processes had a positive impact on improving the quality of teaching, learning, program management and student support in Vietnamese universities sampled for the current study.

Các bài báo khác
Số 26 (2013) Trang: 79-85
Tải về
(2024) Trang: 142-151
Tạp chí: Đảm bảo chất lượng đào tạo trực tuyến trong các cơ sở giáo dục đại học tại Việt Nam, Đại học Thái Nguyên
Kỳ 2 (2022) Trang: 460-464
Tạp chí: Giáo dục và Xã hội
17 (2022) Trang: 331-333
Tạp chí: Thiết bị giáo dục
5 (2021) Trang: ̃7-11
Tạp chí: Tap chi khoa hoc giao duc Viet Nam
June/2020 (2020) Trang: 91-95
Tạp chí: Vietnam Journal of Educational Sciences
(2017) Trang: 2-10
Tạp chí: GIÁO DỤC THƯỜNG XUYÊN Ở VÙNG ĐỒNG BẰNG SÔNG CỬU LONG THỰC TRẠNG VÀ THÁCH THỨC, 2017
Số đặc biệt kỳ 1 (2019) Trang: 295-300
Tạp chí: Giáo dục và Xã hội
Số đặc biệt tháng 10/2017 (2017) Trang: 302-304
Tạp chí: Tạp chí giáo dục
Số đặc biệt (tháng 12/2016) (2016) Trang: 52-55
Tạp chí: Tạp chí Giáo dục
 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...