Happiness in learning is important in helping learners determine their own learning goals. This article uses the method of reviewing research on academic happiness to find gaps in research and build a theoretical basis for research on the academic happiness of students at Can Tho University. In Vietnam, some studies have paid attention to the feelings of happiness or factors affecting the happiness of students at university. However, these studies have not studied in depth the expression of happiness in students’ learning and the influencing factors. Research on the academic happiness of students at universities is still very limited. On the other hand, research on happiness in learning at Can Tho University is an untapped gap. This article focuses on presenting a summary of research on happiness in learning.
Trích dẫn: Nguyễn Thị Bích Phượng, 2016. Thực trạng định hướng giá trị sống của sinh viên Trường Đại học Cần Thơ. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 44c: 30-44.
Tạp chí khoa học Trường Đại học Cần Thơ
Lầu 4, Nhà Điều Hành, Khu II, đường 3/2, P. Xuân Khánh, Q. Ninh Kiều, TP. Cần Thơ
Điện thoại: (0292) 3 872 157; Email: tapchidhct@ctu.edu.vn
Chương trình chạy tốt nhất trên trình duyệt IE 9+ & FF 16+, độ phân giải màn hình 1024x768 trở lên