Experiential teaching competence (ETC) which has been giving positive supports for teachers in developing qualities and capacities of high school students. Scientific research is a potential resolutions to develop ETC for geography pre-service teachers during the training process. This report summarized some resolution experiences and results on developing ETC by promoting students take part in science researches at Can Tho University (CTU). Observation, interviewing student researchers and their advisers in the period of 2016 – 2019, group researchers had followed and measured the positive changing degree of the ETC of geography pre-service teachers. Orienting and choosing scientific research issues; fostering knowledge and skills in scientific research and education for geography pre-service teachers in teaching process; improve the competence and responsibilities of instructor; support and create encouraged environment to students who have been participating are some activities which have been used at CTU. Research results have given positive contribution to improve up their ETC.
Trích dẫn: Nguyễn Thị Ngọc Phúc, 2018. Thực trạng tổ chức dạy học trải nghiệm của giảng viên Khoa Sư phạm, Trường Đại học Cần Thơ. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 54(9C): 104-112.
Tạp chí: Đổi mới phương pháp giảng dạy trong các trường sư phạm theo hướng phát triển năng lực người học, Trường Đại học Sư phạm TP Hồ Chí Minh, tháng 6/2016
Tạp chí: Hội nghị khoa học Địa lí toàn quốc lần thứ 8 - Khoa học Địa lí Việt Nam trong chiến lược đổi mới, hội nhập và phát triển - Đại học Sư phạm TP. HCM năm 2014
Tạp chí khoa học Trường Đại học Cần Thơ
Lầu 4, Nhà Điều Hành, Khu II, đường 3/2, P. Xuân Khánh, Q. Ninh Kiều, TP. Cần Thơ
Điện thoại: (0292) 3 872 157; Email: tapchidhct@ctu.edu.vn
Chương trình chạy tốt nhất trên trình duyệt IE 9+ & FF 16+, độ phân giải màn hình 1024x768 trở lên