This paper aims to analyze the factors affecting students' perceptions of the use of social network, specifically Facebook, for learning purposes. The study employed primary data collected from surveying 252 undergraduate students in 5 universities in Can Tho City, Vietnam. Descriptive statistics, Cronbach’s alpha, and regression have been used to analyse data. The results show 69.8% of students participated in the survey have used Facebook for learning purposes. Perceived Usefulness, Collaboration and Communication are three main determinants of the use of Facebook for academic purposes. Among those factor, collaboration seem to have the strongest impacts on the use of Facebook for academic purposes of students in Can Tho City, Vietnam.
Dương Quế Nhu, Nguyễn Tri Nam Khang, Lương Quỳnh Như, 2013. TÁC ĐỘNG CỦA HÌNH ẢNH ĐIỂM ĐẾN VIỆT NAM ĐẾN DỰ ĐỊNH QUAY TRỞ LẠI CỦA DU KHÁCH QUỐC TẾ. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 27: 1-10
Dương Quế Nhu, Nguyễn Tri Nam Khang, Nguyễn Thị Thảo Ly, 2014. NÉT ĐỘC ĐÁO CỦA ẨM THỰC VIỆT NAM QUA ĐÁNH GIÁ CỦA DU KHÁCH QUỐC TẾ. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 30: 51-59
Dương Quế Nhu, Nguyễn Tri Nam Khang, Nguyễn Châu Thiên Thảo, 2014. ĐÁNH GIÁ MỐI QUAN HỆ GIỮA MỨC ĐỘ HÀI LÒNG VÀ DỰ ĐỊNH HÀNH VI CỦA DU KHÁCH QUỐC TẾ KHI ĐẾN CẦN THƠ. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 32: 76-84
Tạp chí: 8th International ICONTECH CONGRESS on Innovative Surveys in Positive Sciences, March 16-18, 2024, Azerbaijan Cooperation University, Baku, Azerbaijan
Tạp chí khoa học Trường Đại học Cần Thơ
Lầu 4, Nhà Điều Hành, Khu II, đường 3/2, P. Xuân Khánh, Q. Ninh Kiều, TP. Cần Thơ
Điện thoại: (0292) 3 872 157; Email: tapchidhct@ctu.edu.vn
Chương trình chạy tốt nhất trên trình duyệt IE 9+ & FF 16+, độ phân giải màn hình 1024x768 trở lên