The film and television industry, including reality shows, are believed to play a significant role in promoting tourism. In Vietnam, the reality show entitled "2 Days 1 Night" has gained immense popularity and attracted millions of viewers. This study aims to analyze the travel behavior of young people after the conclusion of "2 Days 1 Night”. The selection of young audiences for this study is based on preliminary research, which indicates that the majority of "2 Days 1 Night" viewers are predominantly young, comprising 68.18% of the total audience. To collect data for this study, a structured questionnaire was used in a direct survey with 300 young viewers of the show. Over the course of two seasons (season 1 and holiday season), the members of "2 Days 1 Night" explored 12 different destinations in Vietnam. Within these destinations, tourists tended to show a preference for the South (notably Ba Ria Vung Tau) and the Central region (notably Da Lat - Lam Dong) for their latest travel trips. Additionally, the research finds that young tourists tended to favor short-term trips. Upon deeper analysis, it becomes evident that the influence of "2 Days 1 Night" on the travel intentions of young audiences required a significant amount of time. Forming travel intentions under the influence of the show involves many factors such as cost, free time, choice of tourist destination, length of the trip, and various other elements.
Dương Quế Nhu, Nguyễn Tri Nam Khang, Lương Quỳnh Như, 2013. TÁC ĐỘNG CỦA HÌNH ẢNH ĐIỂM ĐẾN VIỆT NAM ĐẾN DỰ ĐỊNH QUAY TRỞ LẠI CỦA DU KHÁCH QUỐC TẾ. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 27: 1-10
Dương Quế Nhu, Nguyễn Tri Nam Khang, Nguyễn Thị Thảo Ly, 2014. NÉT ĐỘC ĐÁO CỦA ẨM THỰC VIỆT NAM QUA ĐÁNH GIÁ CỦA DU KHÁCH QUỐC TẾ. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 30: 51-59
Dương Quế Nhu, Nguyễn Tri Nam Khang, Nguyễn Châu Thiên Thảo, 2014. ĐÁNH GIÁ MỐI QUAN HỆ GIỮA MỨC ĐỘ HÀI LÒNG VÀ DỰ ĐỊNH HÀNH VI CỦA DU KHÁCH QUỐC TẾ KHI ĐẾN CẦN THƠ. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 32: 76-84
Tạp chí: 8th International ICONTECH CONGRESS on Innovative Surveys in Positive Sciences, March 16-18, 2024, Azerbaijan Cooperation University, Baku, Azerbaijan
Tạp chí khoa học Trường Đại học Cần Thơ
Lầu 4, Nhà Điều Hành, Khu II, đường 3/2, P. Xuân Khánh, Q. Ninh Kiều, TP. Cần Thơ
Điện thoại: (0292) 3 872 157; Email: tapchidhct@ctu.edu.vn
Chương trình chạy tốt nhất trên trình duyệt IE 9+ & FF 16+, độ phân giải màn hình 1024x768 trở lên