Reading and writing are two important inter-related skills for primary students. Reading helps readers improve comprehension, access cognitive information, accumulate experience and extend their knowledge. Students can use their accumulated knowledge from reading in their speaking and writing. However, in Vietnamese primary schools, integrating teaching literacy has just been discussed recently and teachers face many difficulties in integrating teaching literacy including inadequate teaching facilities, and limited ability to update information. Almost primary children nowadays have good opportunities for literacy through various kinds of books and especially by surfing the Internet by using mobile devices or computers with good Internet connection at home. Teachers, therefore, should exploit online tools to improve primary children’s literacy. This presentation reports the effect of using Webquest on primary school children’s literacy. Fifteen elementary school students at the American Vietnam Primary School in Can Tho city participated in the study. Participants were divided into three groups, namely doing-task group, reporting-on-Webquest group and indoor-classroom group. The study results show that participants’ literacy capacity improved markedly and integrating literacy teaching by Webquest can develop students’ literacy as well as create exciting learning environment for children.
Trịnh Thị Hương, 2013. HƯớNG DẫN HọC SINH TIểU HọC HọC TậP MÔN KHOA HọC BằNG PHƯƠNG PHáP BàN TAY NặN BộT. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 29: 60-68
Trích dẫn: Trịnh Thị Hương và Lữ Hùng Minh, 2019. Rèn kỹ năng tóm tắt văn bản theo thể loại cho học sinh tiểu học bằng sơ đồ tư duy. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 55(3C): 65-71.
Trích dẫn: Trịnh Thị Hương, 2019. Giới thiệu phương pháp giảng dạy hội thoại theo mô hình chuyển giao kĩ năng đọc trong dạy đọc cho học sinh tiểu học. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 55(2C): 65-71.
Tạp chí: Đào tạo giáo viên của Khoa Sư phạm, Trường Đại học Cần Thơ: Thành quả, thách thức và định hướng-Tổ chức tại Hội trường 4 Nhà điều hành, Năm 2016
Tạp chí: Cải tiến công tác đào tạo sinh viên sư phạm nâng cao năng lực nghiên cứu và đáp ứng yêu cầu đối mới giáo dục phổ thông, Đại học Cần Thơ,tháng 12/2015
Tạp chí khoa học Trường Đại học Cần Thơ
Lầu 4, Nhà Điều Hành, Khu II, đường 3/2, P. Xuân Khánh, Q. Ninh Kiều, TP. Cần Thơ
Điện thoại: (0292) 3 872 157; Email: tapchidhct@ctu.edu.vn
Chương trình chạy tốt nhất trên trình duyệt IE 9+ & FF 16+, độ phân giải màn hình 1024x768 trở lên