Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2022
Số tạp chí 7(2022) Trang: 15-33
Tạp chí: European Journal of English Language Teaching

Higher-order thinking skills (HOTS) have been mentioned in education including teaching and learning English as a foreign language in Vietnam. However, how to integrate HOTS into teaching, particularly reading skill, has been one of the greatest concerns of EFL high school teachers in the current context. Therefore, the study was carried out to explore teachers’ strategies in incorporating HOTS in reading classes. Questionnaires, classroom observations, and semi-structured interviews were employed to collect data from eighty high school teachers. The findings of the research indicate that the strategies in applying HOTS in reading were playing games, making predictions, modeling, structuring the classroom, asking questions and giving feedback. Pedagogical implications for teachers and school administrations are presented.

Keywords: reading, higher-order thinking skills (HOTS), strategies

Các bài báo khác
Số tạp chí 11(2022) Trang: 31 - 50
Tạp chí: Vision: Journalfor Language and Foreign Language Learning
Số tạp chí 7(2022) Trang: 57-68
Tạp chí: European Journal of English Language Teaching
Số tạp chí 7(2022) Trang: 24-44
Tạp chí: European Journal of Open Education and E-leaming Studies
Số tạp chí 10(2022) Trang: 19-28
Tạp chí: Journal of Science, Engineering and Technology
Số tạp chí 4(2022) Trang: 17-22
Tạp chí: International Journal of Physiology, Sports and Physical Education
Số tạp chí 12(2022) Trang: 12-16
Tạp chí: IOSR Journal of Research & Method in Education (IOSR-JRME)
Số tạp chí 2(2022) Trang:
Tác giả: Lê Thanh Thảo
Tạp chí: Erudita: Journal of English Language Teaching
Số tạp chí 22(2022) Trang: 84 - 102
Tạp chí: Journal of International Economics and Management
Số tạp chí 5(2022) Trang: 110-118
Tạp chí: International Journal of Latest Research in Humanities and Social Science (IJLRHSS)
Số tạp chí 6(2022) Trang: 33-46
Tạp chí: Journal of Management, Economics, and Industrial Organization
Số tạp chí 6(2022) Trang: 14-31
Tạp chí: European Journal of Foreign Language Teaching
Số tạp chí 7(2022) Trang: 69-87
Tạp chí: European Journal of English Language Teaching
Số tạp chí 6(2022) Trang: 140-158
Tạp chí: European Journal of Foreign Language Teaching
Số tạp chí 4(2022) Trang: 60-71
Tạp chí: Kỷ yếu của Trạm khoa học Karadag được đặt theo tên của T.I. Vyazemsky - Khu bảo tồn thiên nhiên của Viện Hàn lâm Khoa học Nga
Số tạp chí 4(2022) Trang: 1 - 10
Tạp chí: NIPES JOURNAL OF SCIENCE AND TECHNOLOGY RESEARCH


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...