Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2022
Số tạp chí 7(2022) Trang:
Tạp chí: European Journal of English Language Teaching

Learner autonomy is now regarded as a desirable objective in language teaching. The objective of the study was to identify ELT teachers’ strategies in promoting EFL high school students’ autonomy in vocabulary learning. Besides, this research attempts to find out the challenges that ELT high school teachers employ in promoting EFL students’ autonomy in vocabulary learning. A questionnaire and an interview were used in this study to find out the strategies adopted by the teachers in the current research as well as the challenges they face. The findings of this study revealed that English language teachers frequently promoted autonomous learners in their classrooms. They usually implemented different teaching strategies, which can be categorized into three groups involving students in a student-centered atmosphere; playing various roles in the classroom; and equipping students with the strategies to learn vocabulary. Additionally, the results demonstrated that teachers faced challenges such as learners' lack of independent learning abilities, rules and regulations implemented in schools, and teachers' lack of fundamental ways to promote autonomous learning. Finally, it is hoped that the proposed pedagogical implications will contribute to the innovation of promoting learner autonomy in vocabulary learning in the context of high school in the Mekong Delta of Vietnam.

 

Keywords: challenges, EFL teachers, learner autonomy, strategies

Các bài báo khác
Số tạp chí 11(2022) Trang: 31 - 50
Tạp chí: Vision: Journalfor Language and Foreign Language Learning
Số tạp chí 7(2022) Trang: 57-68
Tạp chí: European Journal of English Language Teaching
Số tạp chí 7(2022) Trang: 24-44
Tạp chí: European Journal of Open Education and E-leaming Studies
Số tạp chí 10(2022) Trang: 19-28
Tạp chí: Journal of Science, Engineering and Technology
Số tạp chí 4(2022) Trang: 17-22
Tạp chí: International Journal of Physiology, Sports and Physical Education
Số tạp chí 12(2022) Trang: 12-16
Tạp chí: IOSR Journal of Research & Method in Education (IOSR-JRME)
Số tạp chí 2(2022) Trang:
Tác giả: Lê Thanh Thảo
Tạp chí: Erudita: Journal of English Language Teaching
Số tạp chí 22(2022) Trang: 84 - 102
Tạp chí: Journal of International Economics and Management
Số tạp chí 5(2022) Trang: 110-118
Tạp chí: International Journal of Latest Research in Humanities and Social Science (IJLRHSS)
Số tạp chí 6(2022) Trang: 33-46
Tạp chí: Journal of Management, Economics, and Industrial Organization
Số tạp chí 6(2022) Trang: 14-31
Tạp chí: European Journal of Foreign Language Teaching
Số tạp chí 7(2022) Trang: 69-87
Tạp chí: European Journal of English Language Teaching
Số tạp chí 7(2022) Trang: 15-33
Tạp chí: European Journal of English Language Teaching
Số tạp chí 6(2022) Trang: 140-158
Tạp chí: European Journal of Foreign Language Teaching
Số tạp chí 4(2022) Trang: 60-71
Tạp chí: Kỷ yếu của Trạm khoa học Karadag được đặt theo tên của T.I. Vyazemsky - Khu bảo tồn thiên nhiên của Viện Hàn lâm Khoa học Nga
Số tạp chí 4(2022) Trang: 1 - 10
Tạp chí: NIPES JOURNAL OF SCIENCE AND TECHNOLOGY RESEARCH


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...