Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2022
Số tạp chí 7(2022) Trang: 69-87
Tạp chí: European Journal of English Language Teaching

Research into critical thinking has witnessed its role in students’ foreign language learning, including English. Of components contributing to students’ critical thinking development, teachers are the ones who engage students in thinking about or making judgment of what they are doing in their learning process. As critical thinking and language skills are known as intertwined, argumentative essays allow students to reflect on their own writing. However, research on teachers’ perceptions and practices of the interplay between students’ critical thinking and argumentative essays is still meagre. This paper therefore examines this area of interest. Data collected in this study include a questionnaire and semi-structured interviews. Participants were 85 teachers at a university in the Mekong delta, and six participated in the interview process. The findings reveal that teachers’ perceptions of students’ critical thinking regarding interpreting, analysing, inferencing, evaluating and self-regulating were at a high level. Debates and group discussion were the two activities teachers used most in writing classes. Pedagogical implications and recommendations are made to foster students’ critical thinking skills.

 Keywords: critical thinking skills, teachers’ perceptions, argumentative essay writing

 

Các bài báo khác
Số tạp chí 11(2022) Trang: 31 - 50
Tạp chí: Vision: Journalfor Language and Foreign Language Learning
Số tạp chí 7(2022) Trang: 57-68
Tạp chí: European Journal of English Language Teaching
Số tạp chí 7(2022) Trang: 24-44
Tạp chí: European Journal of Open Education and E-leaming Studies
Số tạp chí 10(2022) Trang: 19-28
Tạp chí: Journal of Science, Engineering and Technology
Số tạp chí 4(2022) Trang: 17-22
Tạp chí: International Journal of Physiology, Sports and Physical Education
Số tạp chí 12(2022) Trang: 12-16
Tạp chí: IOSR Journal of Research & Method in Education (IOSR-JRME)
Số tạp chí 2(2022) Trang:
Tác giả: Lê Thanh Thảo
Tạp chí: Erudita: Journal of English Language Teaching
Số tạp chí 22(2022) Trang: 84 - 102
Tạp chí: Journal of International Economics and Management
Số tạp chí 5(2022) Trang: 110-118
Tạp chí: International Journal of Latest Research in Humanities and Social Science (IJLRHSS)
Số tạp chí 6(2022) Trang: 33-46
Tạp chí: Journal of Management, Economics, and Industrial Organization
Số tạp chí 6(2022) Trang: 14-31
Tạp chí: European Journal of Foreign Language Teaching
Số tạp chí 7(2022) Trang: 15-33
Tạp chí: European Journal of English Language Teaching
Số tạp chí 6(2022) Trang: 140-158
Tạp chí: European Journal of Foreign Language Teaching
Số tạp chí 4(2022) Trang: 60-71
Tạp chí: Kỷ yếu của Trạm khoa học Karadag được đặt theo tên của T.I. Vyazemsky - Khu bảo tồn thiên nhiên của Viện Hàn lâm Khoa học Nga
Số tạp chí 4(2022) Trang: 1 - 10
Tạp chí: NIPES JOURNAL OF SCIENCE AND TECHNOLOGY RESEARCH


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...