Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2022
Số tạp chí 11(2022) Trang: 31 - 50
Tạp chí: Vision: Journalfor Language and Foreign Language Learning

According to several studies on English teaching and learning, English as a foreign language (EFL) teachers tend to avoid humor in their classrooms. However, many studies have shown that teachers’ sense of humor plays an essential role in EFL students’ learning process. Therefore, this study utilizing a mixed-method design was conducted to determine students’ perceptions of the impact of teachers’ humor (TH) on their learning. Data were collected through a questionnaire with a five-point Likert scale comprising twenty-one items and semi-structured interviews. The study involved 158 university students in the Mekong Delta of Vietnam. Quantitative data from the questionnaire were analyzed by using SPSS 20.0, and data from the interviews were analyzed according to themes. The survey results revealed that the students showed positive attitudes toward the effects of TH in EFL classrooms, especially reducing boredom (M=4.59), strengthening teacher-student rapport (M=4.53), decreasing sleepiness (M=4.47), promoting students’ cheerfulness (M=4.47), increasing students’ consciousness (M=4.46), and solving conflicts in classrooms (M=4.42). Additionally, non-majored students were appreciated for TH more than their counterparts. Moreover, students’ perceptions positively correlated with their gender. The interviews also showed that cultural factors affected the effectiveness of TH in EFL classes. EFL teachers are encouraged to use TH in their classes in order to foster its benefits. However, careful consideration should be taken before using TH in teaching different students with different learning styles or characteristics.

Các bài báo khác
Số tạp chí 7(2022) Trang: 57-68
Tạp chí: European Journal of English Language Teaching
Số tạp chí 7(2022) Trang: 24-44
Tạp chí: European Journal of Open Education and E-leaming Studies
Số tạp chí 10(2022) Trang: 19-28
Tạp chí: Journal of Science, Engineering and Technology
Số tạp chí 4(2022) Trang: 17-22
Tạp chí: International Journal of Physiology, Sports and Physical Education
Số tạp chí 12(2022) Trang: 12-16
Tạp chí: IOSR Journal of Research & Method in Education (IOSR-JRME)
Số tạp chí 2(2022) Trang:
Tác giả: Lê Thanh Thảo
Tạp chí: Erudita: Journal of English Language Teaching
Số tạp chí 22(2022) Trang: 84 - 102
Tạp chí: Journal of International Economics and Management
Số tạp chí 5(2022) Trang: 110-118
Tạp chí: International Journal of Latest Research in Humanities and Social Science (IJLRHSS)
Số tạp chí 6(2022) Trang: 33-46
Tạp chí: Journal of Management, Economics, and Industrial Organization
Số tạp chí 6(2022) Trang: 14-31
Tạp chí: European Journal of Foreign Language Teaching
Số tạp chí 7(2022) Trang: 69-87
Tạp chí: European Journal of English Language Teaching
Số tạp chí 7(2022) Trang: 15-33
Tạp chí: European Journal of English Language Teaching
Số tạp chí 6(2022) Trang: 140-158
Tạp chí: European Journal of Foreign Language Teaching
Số tạp chí 4(2022) Trang: 60-71
Tạp chí: Kỷ yếu của Trạm khoa học Karadag được đặt theo tên của T.I. Vyazemsky - Khu bảo tồn thiên nhiên của Viện Hàn lâm Khoa học Nga
Số tạp chí 4(2022) Trang: 1 - 10
Tạp chí: NIPES JOURNAL OF SCIENCE AND TECHNOLOGY RESEARCH


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...