Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2022
Số tạp chí 2(2022) Trang: 168–185
Tạp chí: International Journal of TESOL & Education

The factor of students' learning attitudes undoubtedly affects their learning outcomes. This study investigates factors influencing Vietnamese students’ attitudes toward English learning in a tertiary institution in the Mekong region to help local educators enhance the quality of teaching and learning English in this region, considered a “low-land” in the education of Vietnam. This study was conducted qualitatively, using structured interviews to collect data from 69 first-year students. The study revealed that internal and external factors affected the students’ attitudes. Regarding the internal factors, students’ self-confidence, risk-taking willingness, anxiety, curiosity, and awareness of the importance of English in their future considerably impacted their attitudes towards English learning. On the other hand, the study found some external factors, including teaching and learning materials, content, curriculum design, and teacher-related factors, including teacher personalities, professional knowledge, teacher communication, and teacher attitudes. Some discussions, pedagogical implications, and recommendations were displayed at the end of the current paper.

Các bài báo khác
Số tạp chí 9(2022) Trang: 313-324
Tạp chí: Journal of Asian Finance, Economics and Business
Số tạp chí 1(2022) Trang: 88-95
Tạp chí: 2022 International Conference on Control, Robotics and Informatics (ICCRI)
Số tạp chí 1(2022) Trang: 1-19
Tạp chí: International Journal of Computational Intelligence and Applications
Số tạp chí 2(2022) Trang: 779696-779713
Tạp chí: Frontiers in Space Technologies
Số tạp chí 132(2022) Trang: 53-59
Tạp chí: Journal of Animal Science and Technology
Số tạp chí 34(2022) Trang: 1-5
Tạp chí: Livestock for Rural Development
Số tạp chí 3(2022) Trang:
Tạp chí: FOSTER: Journal of English Language Teaching
Số tạp chí 3(2022) Trang: 34-40
Tạp chí: IAR Journal of Humanities and Social Science


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...