Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
14 (2022) Trang: 2792-2800
Tạp chí: International Journal of Early Childhood Special Education (INT-JECSE)
Liên kết:

This paper aspired to research the impacts of using short stories in learning English vocabulary on EFL learners’ awareness. The total participants were 45 learners of English in a context of Vietnam. This study targets three main sections consisting of (1) the motivation of learning vocabulary, (2) the advantages of using short stories in learning English vocabulary, and (3) the positive methods of learning vocabulary. The study was conducted qualitatively and quantitatively using a questionnaire and interviews. The data was collected from forty-five quantitative responses and five interviews. The findings help learners understand more in their learning out of the classroom context. The students’ perceptions have exhibited the motivations for acquiring vocabulary, the advantages of using short stories, and useful methods in learning for learners. It also expresses the restrictions of using short stories within the findings section. This paper will contribute to the participants’ awareness of an efficient self-study to improve English vocabulary and supply many suitable strategies for EFL learners.

Các bài báo khác
2 (2022) Trang: 128-130
Tạp chí: Tạp chí Thiết bị Giáo dục
11 (2022) Trang: 29-38
Tạp chí: Tạp chí Khoa học Trường Đại học Trà Vinh
7 (2022) Trang: 85-93
Tạp chí: International Journal of Engineering Research and Applications
5 (2021) Trang: 1289-1301
Tạp chí: Journal of Positive Psychology and Wellbeing
2 (2019) Trang: 26-36
Tạp chí: International Association for the Educational Role of Language
 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...