Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
5 (2021) Trang: 1289-1301
Tạp chí: Journal of Positive Psychology and Wellbeing
Liên kết:

This paper aims at exploring EFL learners’ awareness of the effects of using Google Translate in their learning. This study discusses and focuses on (1) the purposes of using Google Translate in English learning, (2) the reasons they like to use this tool in their learning, and (3) some effects of using Google Translate in learning translation. The participants of this study were 44 students in the major of English Studies. This study is qualitative and quantitative research with data collection from semi-structured interviews. Data from five female students and questionnaires from 44 responses were collected. The findings of this study reveal a variety of purposes, reasons, and effects as the main factors influencing their learning. The implementation of this investigation may help the learners to take responsibility for learning and help the teachers to find some suitable teaching methods to encourage them in developing English competence.

 
Các bài báo khác
2 (2022) Trang: 128-130
Tạp chí: Tạp chí Thiết bị Giáo dục
11 (2022) Trang: 29-38
Tạp chí: Tạp chí Khoa học Trường Đại học Trà Vinh
7 (2022) Trang: 85-93
Tạp chí: International Journal of Engineering Research and Applications
14 (2022) Trang: 2792-2800
Tạp chí: International Journal of Early Childhood Special Education (INT-JECSE)
2 (2019) Trang: 26-36
Tạp chí: International Association for the Educational Role of Language
 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...