Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí trong nước 2022
Số tạp chí 4(2022) Trang: 70-86
Tạp chí: Focus on ELT Journal

Providing teachers with adequate professional development (PD) is a central tenet to enhance education quality. In Vietnam, despite the blossoming of PD activities promoted over the past decade, the central question of how effectively these existing activities facilitate changes in teachers’ practice has been under- researched. This mixed-method study responded to the scarcity in understanding the effectiveness of PD activities in the Vietnamese setting by employing a questionnaire administered to 80 high school teachers and six semi-structured interviews. Evidence from the questionnaire and interviews revealed that EFL teachers participated in PD activities on an occasional basis. Institution-internal or in-house professional activities were most common, while joining a professional affiliation such as a TESOL association was the rarest. Also, PD activities have positively reinforced the teachers’ language proficiency, teaching practice, and planning practical lessons to meet students’ learning needs. The discussions and recommendations are made for enhancing the quality of PD activities.

Các bài báo khác
Số tạp chí 2-2022(2022) Trang: 1-3
Tạp chí: Thiết bị giáo dục
Số tạp chí 16(2022) Trang: 113-125
Tạp chí: Journal of Science and Technology in Civil Engineering
Số tạp chí 16(2022) Trang: 128-139
Tạp chí: Journal of Science and Technology in Civil Engineering
Số tạp chí 2(2022) Trang: 45-54
Tạp chí: Journal of Educational Management and Instruction
Số tạp chí 20(2022) Trang: 121-125
Tạp chí: The University of Danang, Journal of Science and Technology
Số tạp chí 227(2022) Trang: 104-112
Tạp chí: Tạp chí Khoa học và Công nghệ - Đại học Thái Nguyên
Số tạp chí 227(2022) Trang: 87-95
Tạp chí: Tạp chí Khoa học và Công nghệ - Đại học Thái Nguyên
Số tạp chí 227(2022) Trang: 44-53
Tạp chí: Tạp chí Khoa học và Công nghệ - Đại học Thái Nguyên
Số tạp chí 2(2022) Trang: 64-66
Tạp chí: Tạp chí thiết bị Giáo dục
Số tạp chí Tháng 3(2022) Trang: 65-66
Tác giả: Nguyễn Duy Khang
Tạp chí: Dạy và học ngày nay
Số tạp chí 131(2022) Trang: 167-178
Tạp chí: Tạp chí Khoa học Đại học Huế: Nông nghiệp và Phát triển Nông thôn


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...