Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí trong nước 2022
Số tạp chí 2(2022) Trang: 45-54
Tạp chí: Journal of Educational Management and Instruction

In addition to the massive deployment of online learning among students worldwide, virtual training has also become a necessity to ensure the demand of teacher professional development. Exploring teachers’ attitudes toward online training programs helps educational stakeholders in understanding their expectations toward professional training modes, which positively contribute to boosting the effectiveness of career development programs. The present study sheds some light on Vietnamese English teachers’ attitudes toward online professional development programs. Twenty-five EFL teachers in Can Tho city Vietname took part in the research by providing answers to the questionnaire delivered using Google Form application; ten of them volunteered to attend further interview sections. The results of pair sample t-tests show that the English teachers preferred face-to-face to online training programs. In addition, the qualitative findings further revealed that they had no offense to online training mode, yet deny its sole implementation for all future professional development activities. Especially, most teachers approved the practice of online training in the context of the COVID-19 pandemic. Moreover, some of them started to acknowledge a blended teacher training program as they are relying in its affordances and accessibility. Considering the crucial role of development programs for teachers, the findings of this study contribute to providing input enhancement for teacher professional training stakeholders in Vietnam.  

Các bài báo khác
Số tạp chí 2-2022(2022) Trang: 1-3
Tạp chí: Thiết bị giáo dục
Số tạp chí 16(2022) Trang: 113-125
Tạp chí: Journal of Science and Technology in Civil Engineering
Số tạp chí 16(2022) Trang: 128-139
Tạp chí: Journal of Science and Technology in Civil Engineering
Số tạp chí 20(2022) Trang: 121-125
Tạp chí: The University of Danang, Journal of Science and Technology
Số tạp chí 227(2022) Trang: 104-112
Tạp chí: Tạp chí Khoa học và Công nghệ - Đại học Thái Nguyên
Số tạp chí 227(2022) Trang: 87-95
Tạp chí: Tạp chí Khoa học và Công nghệ - Đại học Thái Nguyên
Số tạp chí 227(2022) Trang: 44-53
Tạp chí: Tạp chí Khoa học và Công nghệ - Đại học Thái Nguyên
Số tạp chí 2(2022) Trang: 64-66
Tạp chí: Tạp chí thiết bị Giáo dục
Số tạp chí Tháng 3(2022) Trang: 65-66
Tác giả: Nguyễn Duy Khang
Tạp chí: Dạy và học ngày nay
Số tạp chí 131(2022) Trang: 167-178
Tạp chí: Tạp chí Khoa học Đại học Huế: Nông nghiệp và Phát triển Nông thôn


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...