Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí trong nước 2021
Số tạp chí 13(2021) Trang: 167-179
Tạp chí: Lecture Notes in Computer Science

Learning should last all through people’s lives. With traditional learning, learners can meet face-to-face with their teachers or tutors. However, in some circumstances, learners cannot interact with their teachers. Learning resources (e.g., books, journals, slides, etc.) would be helpful for learners to get knowledge. With a large number of learning resources, how to select appropriate learning resources to learn is very important. In this work, a deep matrix factorization model extended from the standard matrix factorization is proposed for learning resources recommendation. We validate the proposed model on five published learning resources datasets and compare it with other well-known methods in recommender systems. The experimental results show that the proposed deep matrix factorization model works well, especially it can be a good choice for large-scale datasets.

Các bài báo khác
Số tạp chí 8(2021) Trang: 883-898
Tạp chí: Journal of the Turkish Chemical Society Section A: Chemistry
Số tạp chí 17(2021) Trang:
Tạp chí: Tạp chí khoa học ĐH Mở TP HCM: Kinh tế và Quản trị Kinh doanh (HCMCOUJS-Kinh tế và Quản trị Kinh doanh)
Số tạp chí 226(2021) Trang: 131-140
Tạp chí: Tạp chí Khoa học và Công nghệ - Đại học Thái Nguyên
Số tạp chí 226(2021) Trang: 323 - 331
Tạp chí: Tạp chí Khoa học và Công nghệ - Đại học Thái Nguyên
Số tạp chí 226(2021) Trang: 292 - 299
Tạp chí: Tạp chí Khoa học và Công nghệ - Đại học Thái Nguyên
Số tạp chí 226(2021) Trang: 243 - 250
Tạp chí: Tạp chí Khoa học và Công nghệ - Đại học Thái Nguyên
Số tạp chí 226(2021) Trang: 158-167
Tạp chí: Tạp chí Khoa học và Công nghệ - Đại học Thái Nguyên
Số tạp chí 63(2021) Trang: 98-104
Tạp chí: Tạp chí Khoa Học Giáo Dục Kỹ Thuật, Trường Đại Học Sư Phạm Kỹ Thuật - TP.HCM
Số tạp chí 63(2021) Trang: 57-64
Tạp chí: Tạp Chí Khoa Học Giáo Dục Kỹ Thuật - Trường Đại Học Sư Phạm Kỹ Thuật - TP.HCM


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...