Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
27 (2023) Trang: 350–351
Tạp chí: International Journal for Academic Development

The Vietnamese government has made remarkable efforts to encourage its academic workforce to conduct scientific research which is meant to enhance the quality of education in light of research-based teaching. Research-based teaching helps teachers increase the interaction between their teaching methods and the impact of these methods on their students’ learning outcomes. However, an existing reality is that publishers and authors from developed countries have dominated academic publishing for years (Vuong, 2019). Lacking knowledge about publication, academic writing, and access to updated publication databases results in low research productivity, especially in the humanities and social sciences in developing countries like Vietnam (Pham & Hayden, 2019). Therefore, we – two English as a foreign language teacher-writers, including a more experienced and a novice researcher in English pedagogy – were stimulated to formulate a two-member research team as a community of practice to enhance the quality of our scientific research and to contribute to closing the gap with those from developed countries (Mak & Pun, 2015).

Các bài báo khác
Số 10 (2008) Trang: 169-175
Tải về
8 (2022) Trang: 449-464
Tạp chí: International Journal of Educational Methodology
Sách tham khảo (2017) Trang:
Tạp chí: Nhà xuất bản Đại học Can Thơ
3(1) (2017) Trang: 180-197
Tạp chí: European Journal of English Language Teaching
5 (4) (2017) Trang: 695-709
Tạp chí: Studies in English Language Teaching
Vol 11 (2014) Trang: 63-91
Tạp chí: The Journal of Asia TEFL
1 (2013) Trang: 181
Tạp chí: HTKH Tâm lí học và vấn đề cải thiện môi trường giáo dục hiện nay
 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...