Some Western scholars have been argued that learner autonomy is a Western value. However, in this paper, the author claims that learner autonomy is not biased just to Western values and that Asian learners are not un-autonomous by nature. The educational systems in Asian countries have not created sufficient opportunities for their learners to be autonomous. Learner autonomy can be stimulated in a non-Western context such asViet Namby implementing self-regulated learning at the class-room level. The author will present the results of two empirical studies on stimulating learner autonomy in a Vietnamese context.
Keywords: learner autonomy, self-regulated learning, cultural background
Title: Stimulating Learner Autonomy in a Vietnamese Context
TóM TắT
Tác giả của bài viết này cho rằng năng lực tự học không chỉ là một phẩm chất dành cho người học thuộc thế giới phương Tây, và về bản chất mà nói, sinh viên châu á không phái là không có năng lực tự học; hệ thống giáo dục ở các nước châu á chưa tạo đủ điều kiện để sinh viên phát triển năng lực tự học. Kết quả nghiên cứu của tác giả bài viết này đã chứng minh rằng trong hoàn cảnh ViệtNamnăng lực tự học có thể được phát triển thông qua việc ứng dụng học tập tự điều chỉnh.
Từ khóa: tự học, học tự điều chỉnh, nền tảng văn hóa
Tạp chí khoa học Trường Đại học Cần Thơ
Lầu 4, Nhà Điều Hành, Khu II, đường 3/2, P. Xuân Khánh, Q. Ninh Kiều, TP. Cần Thơ
Điện thoại: (0292) 3 872 157; Email: tapchidhct@ctu.edu.vn
Chương trình chạy tốt nhất trên trình duyệt IE 9+ & FF 16+, độ phân giải màn hình 1024x768 trở lên