Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
8 (2023) Trang: 2221-2244
Tạp chí: Remittances Review

This study explores the practice of recruiting former tertiary students as official staff in higher education institutions within the context of Vietnam. Using a qualitative research design underpinned by the grounded theory approach, semi-structured and focus-group interviews were conducted with fifteen staff members from three different groups (five leaders, five supporting staff,  and  five  academic  staff).  Thematic  analysis  revealed  several  benefits  and  challenges  associated  with  this  recruitment practice. Benefits included the promotion of institutional culture and continuity, nurturing future leadership, addressing local skill gaps, and reinforcing local identity and values. Challenges included the risk of groupthink, inbred intellectual culture, and diversity and inclusion issues. The study provides a nuanced understanding of this recruitment practice, offering practical implications for higher education institutions, policymakers, and researchers. The findings also shed light on potential directions for future research.

Các bài báo khác
2 (2023) Trang: 55–66
Tạp chí: Journal of Innovation and Research in Primary Education
19 (2023) Trang: AJBSR.MS.ID.002567
Tạp chí: American Journal of Biomedical Science & Research
12 (2023) Trang: 341- 357
Tác giả: Lê Thanh Thảo
Tạp chí: European Journal of Educational Research
11 (2021) Trang: 1-23
Tạp chí: LET: Linguistics, Literature and English Teaching Journal
2 (2022) Trang:
Tác giả: Lê Thanh Thảo
Tạp chí: Erudita: Journal of English Language Teaching
 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...