Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
16 (2024) Trang: 120-145
Tạp chí: Mathematics Teaching-Research Journal

Coordinate geometry is an important part of mathematics. It helps students develop thinking, logic, and problem-solving skills. This study was conducted to test the effectiveness of the CORE learning model in promoting students' mathematical problem-solving skills when they learn the method of coordinates in a plane. Consequently, this study used mixed methods as a quasi-experiment with a non-equivalent control group design, with assessment tools including pre-test, post-test, classroom observation, and attitude survey. The data collected were quantitatively analyzed with JASP and qualitatively analyzed. The analysis findings demonstrate that the students in the experimental group performed better academically in terms of knowledge and problem-solving skills and had more optimistic learning attitudes. In particular, a correlation test was performed on the pre-and post-test scores of the experimental group. It showed that with a correlation level of 0.810, according to the Hopkins reference table, the scores of the students in the experimental group were higher than those of the control group due to the effectiveness of the CORE learning model in promoting students' problem-solving abilities. In addition, the study identified certain limitations and proposed new research directions for the future.

Các bài báo khác
Số 39 (2015) Trang: 16-22
Tải về
Vol. 54, No. 8 (2018) Trang: 54-62
Tải về
Số 17b (2011) Trang: 6-15
Tải về
Số 46 (2016) Trang: 62-72
Tải về
Số 32 (2014) Trang: 7-17
Tải về
Số 25 (2013) Trang: 8-17
Tải về
Số 22b (2012) Trang: 80-88
Tải về
Số 12 (2009) Trang: 83-90
Tải về
Số 43 (2016) Trang: 93-102
Tải về
18 (2023) Trang: 196-222
Tạp chí: International Journal of Emerging Technologies in Learning
6 (2017) Trang:
Tạp chí: The International Journal of Engineering And Science (IJES)
3 (2017) Trang: 23-32
Tạp chí: European Journal of Education Studies
Số 53 (2015) Trang: 9-10,42
Tạp chí: Tạp Chí Giáo dục và Xã Hội
42 (2013) Trang: 84
Tạp chí: Tạp chí Khoa học Đại học Sư phạm TPHCM
8 (2013) Trang: 229
Tạp chí: Đại họ toán học VN
37 (2012) Trang: 130
Tạp chí: Tạp chí Khoa học
34 (2012) Trang: 68
Tạp chí: Tạp chí Khoa học
292 (2012) Trang: 42
Tạp chí: Tạp chí Giáo dục
 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...