Mobile learning (m-learning) is a crucial educational technology for teacher education due to its significant benefits and the development of mobile technology. This study’s objective is to conduct a systematic review and present a recent synthesis of the m-learning literature from 2018 to 2023 in teacher education relating to subject publication year, geographic distribution, matter domains, mobile devices and technologies used, research methodologies used to examine the implementation of m-learning, results for pre-service teachers, as well as benefits and challenges of m-learning adoption. The study used the systematic review methodology and PRISMA guidelines. A list of 27 studies was included from several relevant studies in four, Google Scholar, Mendeley, ScienceDirect, and Scopus, databases using inclusion and exclusion criteria to evaluate the full text after screening the titles and abstracts. The results of this study show that m-learning has garnered interest in numerous nations worldwide, applied in different subject matter domains with the use of various mobile devices and technologies. More significantly, the findings show that using mobile learning to learn positively impacts how preservice teachers develop their knowledge, skills, and attitudes. Additionally, adopting this learning style recently in teacher education has certain advantages and challenges, requiring lecturers, pre-service teachers, and institutions to have the necessary equipment for knowledge, skills and facilities to achieve efficiency. Consequently, the results of this study can be used as a guide for research on m-learning in the future and contribute to the body of knowledge about this pedagogical strategy for teacher training.
Dương Hữu Tòng, 2015. Tìm hiểu nhận thức của học sinh về khái niệm phân số thông qua một thực nghiệm sư phạm. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 39: 16-22
Tong, N.H., Uyen, B.P., Thi, H.H.Q. and Khanh, N.Q., 2018. Solving a mathematical problem in different ways: A case of calculating the distance from a point to a plane. Can Tho University Journal of Science. 54(8): 54-62.
Dương Hữu Tòng, 2011. KHả NăNG VậN DụNG ?NGHĩA? CủA Số Tự NHIÊN CủA HọC SINH TIểU HọC VàO GIảI QUYếT CáC VấN Đề Có TíNH THựC TIễN: MộT THựC NGHIệM VớI TRò CHƠI SƯ PHạM. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 17b: 6-15
Trích dẫn: Dương Hữu Tòng và Trần Văn Tuấn, 2016. Dạy học bằng mô hình hóa toán học: Một chiến lược dạy học khái niệm logarit ở trường phổ thông. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 46c: 62-72.
Dương Hữu Tòng, Nguyễn Đào Ngọc Linh, 2014. RèN LUYệN Và PHáT TRIểN TƯ DUY CHO HọC SINH QUA DạY HọC KHáI NIệM TOáN Ở TIểU HọC. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 32: 7-17
Dương Hữu Tòng, 2013. TìM HIểU SAI LầM CủA HọC SINH KHI HọC CHủ Đề PHÂN Số THÔNG QUA MộT THựC NGHIệM SƯ PHạM. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 25: 8-17
Trích dẫn: Dương Hữu Tòng, 2016. Tổ chức cho học sinh lớp 4 tiếp cận phân số dựa trên “số phần / toàn thể” thông qua hoạt động giải bài toán. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 43c: 93-102.
Tạp chí khoa học Trường Đại học Cần Thơ
Lầu 4, Nhà Điều Hành, Khu II, đường 3/2, P. Xuân Khánh, Q. Ninh Kiều, TP. Cần Thơ
Điện thoại: (0292) 3 872 157; Email: tapchidhct@ctu.edu.vn
Chương trình chạy tốt nhất trên trình duyệt IE 9+ & FF 16+, độ phân giải màn hình 1024x768 trở lên