Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
18 (2023) Trang: 196-222
Tạp chí: International Journal of Emerging Technologies in Learning

Blended learning is an active teaching approach widely applied in recent decades, especially
in higher education. This study systematically reviews blended learning’s applications
in mathematics teacher education based on Preferred Reporting Items for Systematic Reviews
and Meta-Analyses (PRISMA) guidelines. This study aims to understand the potential of
blended learning for various mathematical topics, the common blended learning models,
and the benefits and challenges this teaching approach presents for educational stakeholders.
Accordingly, 25 studies from the Scopus database are analyzed. The study shows that many
studies were conducted between 2019 and 2022, focusing on a few developing countries.
In addition, blended learning is extensively used in teaching most mathematics subtopics,
especially in courses on teaching methods, with the widespread use of three models: the
flipped model, the mixed model, and the online practicing model. Based on this study’s assessment,
blended learning has a positive impact on the development of knowledge, skills, and
attitudes among preservice teachers. However, it also presents lecturers and prospective
teachers with various challenges related to technological infrastructure, teaching materials,
digital and professional competence, and students’ knowledge and engagement. The study’s
results provide an overview of the application of blended learning in mathematics teacher
education and support certain future recommendations for new research directions.

Các bài báo khác
Số 39 (2015) Trang: 16-22
Tải về
Vol. 54, No. 8 (2018) Trang: 54-62
Tải về
Số 17b (2011) Trang: 6-15
Tải về
Số 46 (2016) Trang: 62-72
Tải về
Số 32 (2014) Trang: 7-17
Tải về
Số 25 (2013) Trang: 8-17
Tải về
Số 22b (2012) Trang: 80-88
Tải về
Số 12 (2009) Trang: 83-90
Tải về
Số 43 (2016) Trang: 93-102
Tải về
6 (2017) Trang:
Tạp chí: The International Journal of Engineering And Science (IJES)
3 (2017) Trang: 23-32
Tạp chí: European Journal of Education Studies
Số 53 (2015) Trang: 9-10,42
Tạp chí: Tạp Chí Giáo dục và Xã Hội
42 (2013) Trang: 84
Tạp chí: Tạp chí Khoa học Đại học Sư phạm TPHCM
8 (2013) Trang: 229
Tạp chí: Đại họ toán học VN
37 (2012) Trang: 130
Tạp chí: Tạp chí Khoa học
34 (2012) Trang: 68
Tạp chí: Tạp chí Khoa học
292 (2012) Trang: 42
Tạp chí: Tạp chí Giáo dục
 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...