Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
8 (2021) Trang: 593-600
Tạp chí: Journal of Asian Finance, Economics and Business

Service failures are fairly common these days, and recovering from them is difficult. If service failures are not addressed quickly, the service provider may lose revenue and customers. A good service recovery strategy will positively impact the business results of the service provider. The study aims to demonstrate the impact of service recovery on the satisfaction and word of mouth of international visitors towards homestays in the Mekong Delta, Vietnam. The research data was collected from 320 international visitors who have used services at homestays and experienced service failures in the Mekong Delta, Vietnam. Structural equation modeling was applied to analyze the data. The result shows that 3 dimensions constitute service recovery which are distributive justice, interactional justice, and procedural justice. Most importantly, the study has proved the positive impact of service recovery on both satisfaction and word of mouth of overseas tourists towards homestays in the Mekong Delta, Vietnam. The results have stressed the importance of service recovery to tourists’ perceptions of service quality and service image. In addition to this, the study suggests that homestay owners should develop risk handling and risk prevention plans for their services.

Các bài báo khác
Số 44 (2016) Trang: 112-117
Tải về
Số 12 (2009) Trang: 112-122
Tải về
Số 13 (2010) Trang: 126-136
Tải về
Số 03 (2005) Trang: 128-137
Tác giả: Mai Văn Nam
Tải về
Số 14 (2010) Trang: 22-33
Tải về
Số 22b (2012) Trang: 242-253
Tải về
Số 18a (2011) Trang: 298-306
Tải về
Số 12 (2009) Trang: 324-335
Tác giả: Mai Văn Nam
Tải về
Số 27 (2013) Trang: 45-53
Tác giả: Mai Văn Nam
Tải về
Số 09 (2008) Trang: 76-85
Tác giả: Mai Văn Nam
Số 42 (2016) Trang: 84-90
Tải về
Số 09 (2008) Trang: 86-94
Tác giả: Mai Văn Nam
Tải về
7 (2023) Trang: 120-132
Tạp chí: Journal of Positive Psychology and Wellbeing
11 (2023) Trang: 1-17
Tạp chí: Journal of Law and Sustainable Development
13 (2023) Trang: 15-23
Tạp chí: International Journal of Energy Economics and Policy
10 (2022) (2022) Trang: 1413–1420
Tạp chí: Uncertain Supply Chain Management
5 (2021) Trang: 775-784
Tạp chí: International Journal of Data and Network Science
11 (2017) Trang: 24-32
Tạp chí: Australian Journal of Basic and Applied Sciences
3(1) (2016) Trang: 305-322
Tạp chí: International Journal of Innovative Science, Engineering & Technology
1 (2013) Trang: 62
Tác giả: Mai Văn Nam
Tạp chí: Sustainable tourism development in the Mekong Delta
1 (2013) Trang: 210
Tạp chí: Kỷ yếu HNKH sinh viên-học viên cao học-nghiên cứu sinh
1 (2013) Trang: 177
Tạp chí: Kỷ yếu HNKH sinh viên-học viên cao học-nghiên cứu sinh
1 (2013) Trang: 254
Tạp chí: Kỷ yếu HNKH sinh viên-học viên cao học-nghiên cứu sinh
259 (2012) Trang: 6
Tác giả: Mai Văn Nam
Tạp chí: Phát triển Kinh tế
262 (2012) Trang: 11
Tác giả: Mai Văn Nam
Tạp chí: Phát triển Kinh tế
1 (2012) Trang: 203
Tạp chí: Xuất khẩu Lúa gạo VN
(2011) Trang:
Tạp chí: Phát triển Kinh tế
 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...