Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí trong nước 2022
Số tạp chí 7(2022) Trang: 37-56
Tạp chí: European Journal of English Language Teaching
Liên kết:

The current study aims at investigating the possible interaction of EFL teenage learners’ postcard writing performance (according to A2 level) and their self-regulated learning strategies at an English center. The research also helps to determine the level of interaction between EFL teenagers’ self-regulated learning (SRL) strategies and their postcard writing performance. Thus, it also examined the frequency of use of SRL strategies in writing among those learners. A total of 74 learners completed 32 items in the self-regulated learning strategies questionnaire including six dimensions of three categories namely environmental processes, behavioral processes, and personal processes. Then, three successful writers and three less successful writers were invited into the semi-structured interview. The findings indicated that SRL strategies had a positive impact on EFL teenage learners' postcard writing. The more SRL strategies used in writing, the higher the learners' score. Among these strategies, environmental factors may have a stronger influence than behavioral or personal factors. Specifically, environmental structuring and help-seeking strategies are most frequently used. The findings also showed that EFL teenage learners use SRL strategies to a moderate degree when given writing tasks. Besides, the results of the interview reveal that successful learners self-regulated better than less successful ones. They also self-evaluated their writing more frequently than those who are less successful. Based on the findings of this study, pedagogical implications and recommendations for further study are presented.

Keywords: teenager learners, self-regulated learning (SRL) strategies, level of postcard writing

Các bài báo khác
Số tạp chí 227(2022) Trang: 47-55
Tạp chí: TNU Journal of Science and Technology
Số tạp chí 2022(2022) Trang: 145-154
Tạp chí: Tạp chí Khoa học Tài nguyên và Môi trường
Số tạp chí 2(2022) Trang: 35-43
Tạp chí: Tạp chí Khoa học Trường Đại học Bà Rịa - Vũng Tàu
Số tạp chí 20(2022) Trang: 54-58
Tác giả: Phạm Tuấn Anh
Tạp chí: Tạp chí Khoa học và Công nghệ Trường Đại học Đà Nẵng
Số tạp chí 2(2022) Trang:
Tạp chí: Nông nghiệp và Phát triển Nông thôn
Số tạp chí 227(2022) Trang:
Tạp chí: Tạp chí Khoa học và công nghệ Đại học Thái Nguyên
Số tạp chí 02 (105)(2022) Trang: 11-17
Tác giả: Trần Hồng Ca
Tạp chí: Nhân lực Khoa học xã hội


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...