Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2024
Số tạp chí 45(2024) Trang: 1109–1118
Tạp chí: Kasetsart Journal of Social Sciences

The extensive general education program introduced in 2018 is currently being rolled out across all levels of education, and it has proven to bring forth a myriad of benefits by seamlessly integrating the STEM education model into various subjects and topics. It intends to conduct a comprehensive examination into the present status of STEM teaching practices within educational institutions in the Mekong Delta, alongside an in-depth assessment of teachers’ proficiency in employing active teaching methodologies and practical STEM pedagogical approaches. The results obtained show that teachers use many different teaching methods and techniques to apply to STEM lessons, but these methods and techniques still lack uniformity and standardization in application. When evaluating the responses of the 30 participating teachers, it became clear that traditional teaching methods and techniques were more popular than modern methods. This trend may be due to the need to accommodate different objective factors to tailor the choice of methods and techniques to different groups of students.

Các bài báo khác
Số tạp chí Lastest articles(2024) Trang: 1-19
Tạp chí: International Journal of Lifelong Education
Số tạp chí 45(2024) Trang:
Tạp chí: Kasetsart Journal of Social Sciences
Số tạp chí 204(2024) Trang: 1-32
Tạp chí: Journal of Optimization Theory and Applications
Số tạp chí 8(2024) Trang: 601-610
Tạp chí: INTERNATIONAL JOURNAL OF RESEARCH AND INNOVATION IN SOCIAL SCIENCE
Số tạp chí 28(2024) Trang: 232–244
Tạp chí: Applied Computer Systems
Số tạp chí 1349(2024) Trang: 1 - 11
Tạp chí: IOP Conf. Series: Earth and Environmental Science


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...