Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2024
Số tạp chí 6(2024) Trang: 767-788
Tạp chí: Forum for Linguistic Studies

In today’s globalised world, navigating cultural differences and communicating effectively across diverse contexts is more important than ever. This study explores the impact of Content and Language Integrated Learning (CLIL) on the development of intercultural competence and its subsequent influence on students’ attitudes toward language learning and cultural awareness. Employing a mixed-methods approach, data were collected through structured questionnaires and in-depth interviews with 60 undergraduate students. The findings reveal that CLIL plays a significant role in enhancing intercultural understanding, which in turn leads to more positive attitudes toward language learning and a heightened sense of cultural awareness. These results not only underscore the importance of CLIL but also offer crucial insights for improving CLIL practices to better foster intercultural competence in educational settings.

Các bài báo khác
Số tạp chí 23(2024) Trang: 39-58
Tạp chí: International Journal of Learning, Teaching and Educational Research
Số tạp chí 19(2024) Trang: 1-13
Tạp chí: Model Assisted Statistics and Applications
Số tạp chí 12(2024) Trang: 98-105
Tạp chí: Journal of Applied Biology & Biotechnology
Số tạp chí 25(2024) Trang: 110-117
Tạp chí: Ecological Engineering & Environmental Technology
Số tạp chí 13(2024) Trang: 389 – 400
Tạp chí: International Journal of Advances in Applied Sciences
Số tạp chí 579(2024) Trang: 115-125
Tạp chí: Lecture Notes of the Institute for Computer Sciences, Social Informatics and Telecommunications Engineering (LNICST)
Số tạp chí 579(2024) Trang: 102-114
Tạp chí: Lecture Notes of the Institute for Computer Sciences, Social Informatics and Telecommunications Engineering (LNICST)
Số tạp chí 579(2024) Trang: 43-53
Tạp chí: Lecture Notes of the Institute for Computer Sciences, Social Informatics and Telecommunications Engineering


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...