Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2022
Số tạp chí 2200172(2022) Trang: 2200172 (1-10)
Tạp chí: physica status solidi (a)

Herein, the visible light-photocatalytic performance of synthesized ZnO/Gr composite materials with different Gr content under various conditions, i.e., pH, dye concentration, and different scavengers (to understand the photocatalytic activity mechanism) is systematically investigated. Photocatalytic performance is evaluated with the degradation of methylene blue (MB) in solution under sunlight irradiation. The presence of graphene (Gr) in the ZnO/Gr composites shows enhanced photocatalytic activity compared to pure ZnO under natural sunlight illumination. The highest photodegradation efficiency of ≈94% when the content of Gr is 1 wt% in comparison to ≈76% for the pure ZnO, corresponding to reaction rate constants of 0.01038 and 0.00615 min−1, respectively. Compared to recent publications, the degradation efficiency is high with relatively high dye concentration, low catalyst amount, and large solution volume. The enhanced visible light absorption and the reduction of bandgap value are attributed to the enhanced photocatalytic properties of the hybridized composite. Moreover, the investigation of the effect of scavenger substances shows that H2O2 strongly enhanced their photocatalytic ability, suggesting that holes (h+) contribute as the reactive agent in the photodegradation process.

Các bài báo khác
Số tạp chí 11/2022(2022) Trang: in press
Tạp chí: International journal of recycling organic waste in agriculture
Số tạp chí 6(2022) Trang: 1522-1536
Tạp chí: Journal of Positive Psychology and Wellbeing
Số tạp chí 6(2022) Trang: 8048-8059
Tạp chí: Journal of Positive School Psychology
Số tạp chí 10(2022) Trang: 1050423
Tạp chí: Frontiers in Chemistry
Số tạp chí 10(2022) Trang: 410-425
Tạp chí: Statistics, Optimization & Information Computing
Số tạp chí 21(2022) Trang: 460-476
Tạp chí: International Journal of Learning, Teaching and Educational Research
Số tạp chí 14(2022) Trang: 101-124
Tạp chí: International Journal of Climate Change Strategies and Management
Số tạp chí 6(2022) Trang: 8150-8159
Tạp chí: Journal of Positive School Psychology


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...