Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2022
Số tạp chí 10(2022) Trang: 1050423
Tạp chí: Frontiers in Chemistry

The adsorption behaviour of the 5-fluorouracil (5FU) on small gold clusters AuN with N = 6, 8, 20 was evaluated by means of density functional theory using the PBE-D3 functional in combination with a mixed basis set, i.e. cc-pVDZ-PP for gold atoms and cc-pVTZ for non-metal elements. The binding energies between 5FU and gold clusters were determined in the range of 16–24 and 11–19 kcal/mol in gas-phase and aqueous media, respectively. The corresponding Gibbs energies were found to be around -7 to -10 kcal/mol in vacum and sigificantly reduced to -1 to -6 kcal/mol in water solution, indicating that both the association and dissociation processes are likely spontaneous. An analysis on the charge density difference tends to confirm the existence of a charge transfer from the 5FU molecule to Au atoms. Analysis of the surface-enhanced Raman scattering (SERS) spectra of 5FU adsorbed on the Au surfaces shows that the stretching vibrations of N−H and C=O bonds play a major role in the SERS phenomenon. A mechanism for the drug releasing from the gold surfaces is also proposed. The process is triggered by either the low pH in cancerous tumors or the presence of cysteine residues in protein matrices.

Các bài báo khác
Số tạp chí 11/2022(2022) Trang: in press
Tạp chí: International journal of recycling organic waste in agriculture
Số tạp chí 6(2022) Trang: 1522-1536
Tạp chí: Journal of Positive Psychology and Wellbeing
Số tạp chí 6(2022) Trang: 8048-8059
Tạp chí: Journal of Positive School Psychology
Số tạp chí 10(2022) Trang: 410-425
Tạp chí: Statistics, Optimization & Information Computing
Số tạp chí 21(2022) Trang: 460-476
Tạp chí: International Journal of Learning, Teaching and Educational Research
Số tạp chí 14(2022) Trang: 101-124
Tạp chí: International Journal of Climate Change Strategies and Management
Số tạp chí 6(2022) Trang: 8150-8159
Tạp chí: Journal of Positive School Psychology


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...