Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2022
Số tạp chí 74(2022) Trang: 273-280
Tạp chí: ACTA ZOOLOGICA BULGARICA

This study provides new knowledge of length-weight relationship (LWR), growth pattern and condition factor (CF) of Butis humeralis, one of target catching gobies for food supply in the Mekong Delta, based on a collection of 1,439 fish (580 females and 859 males). Gill nets are used to catch fish samples for twelve months, from April 2019 to March 2020, at six sites in estuaries in the Mekong Delta. The analyses show that the weight of males and females of different fish sizes, seasons and sites are determined by a given total length since the determination coefficients of LWRs are high (r2>0.8 for all cases). As the slope coefficient values (b) are higher than the threshold of three, both males and females display positive allometric growth patterns. Likewise, fishes caught at two fish sizes in two seasons and five sites (except in Vinh Hau, b=2.97±0.12 SE) exhibit positive allometry. The CF of Butis humeralis fluctuates around the well-being parameter of one, ranging from 0.95±0.01 SE to 1.08±0.02 SE, which indicates that these six sites are suitable environments for fish growth. The results yield reliable biological data for further research on manageable and conservable strategies of this species.

Các bài báo khác
Số tạp chí 11/2022(2022) Trang: in press
Tạp chí: International journal of recycling organic waste in agriculture
Số tạp chí 6(2022) Trang: 1522-1536
Tạp chí: Journal of Positive Psychology and Wellbeing
Số tạp chí 6(2022) Trang: 8048-8059
Tạp chí: Journal of Positive School Psychology
Số tạp chí 10(2022) Trang: 1050423
Tạp chí: Frontiers in Chemistry
Số tạp chí 10(2022) Trang: 410-425
Tạp chí: Statistics, Optimization & Information Computing
Số tạp chí 21(2022) Trang: 460-476
Tạp chí: International Journal of Learning, Teaching and Educational Research
Số tạp chí 14(2022) Trang: 101-124
Tạp chí: International Journal of Climate Change Strategies and Management
Số tạp chí 6(2022) Trang: 8150-8159
Tạp chí: Journal of Positive School Psychology


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...