Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2022
Số tạp chí 15(2022) Trang: 1520-1530
Tạp chí: Aquaculture, Aquarium, Conservation & Legislation

This study assessed the current aquaculture, especially industrial shrimp farming, causing soil and water pollution. Also, the mass death of shrimp and fish on a large area in the Mekong Delta, caused by wastewater and sludge with chemical residues was examined in the present study. All water samples analyzed above-contained cypermethrin (pesticide) at concentrations greater than 0.01 ppb, which could cause mortality of 76.2% or higher, after 35 days (e.g. caused by liver and kidney necrosis), in fish and shrimp populations. Tra Vinh was used as a case study for this assessment. Accordingly, farming shrimp activities affected soil degradation, such as acidity, salinization or spread of toxic elements (Al3+, Fe2+, H+) into the water. Water in most canals was contaminated. NH3, chemical oxygen demand, chromaticity and suspended solids were higher than the allowed standard. Thus, aquaculture wastewater could be hazardous.

Các bài báo khác
Số tạp chí 11/2022(2022) Trang: in press
Tạp chí: International journal of recycling organic waste in agriculture
Số tạp chí 6(2022) Trang: 1522-1536
Tạp chí: Journal of Positive Psychology and Wellbeing
Số tạp chí 6(2022) Trang: 8048-8059
Tạp chí: Journal of Positive School Psychology
Số tạp chí 10(2022) Trang: 1050423
Tạp chí: Frontiers in Chemistry
Số tạp chí 10(2022) Trang: 410-425
Tạp chí: Statistics, Optimization & Information Computing
Số tạp chí 21(2022) Trang: 460-476
Tạp chí: International Journal of Learning, Teaching and Educational Research
Số tạp chí 14(2022) Trang: 101-124
Tạp chí: International Journal of Climate Change Strategies and Management
Số tạp chí 6(2022) Trang: 8150-8159
Tạp chí: Journal of Positive School Psychology


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...