Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2022
Số tạp chí 10(2022) Trang: 234
Tạp chí: Risks

This analysis is the first to investigate the influence of index futures trading volume on spot market volatility for the Ho Chi Minh Stock Exchange (HOSE). The data utilized in this study are the daily VN30-Index futures contract trading volume starting at the inception date for the VN30-Index futures contract, 10 August 2017 and going through 10 August 2022. Using an autoregressive distributed lag (ARDL) bounds testing approach, the empirical findings reveal a positive relation between VN30-Index futures trading volume and the volatility of the spot market for the HOSE in the short-run. In addition, the results of the ARDL tests confirm in for the long-run, trading volume of futures contracts has a significant positive influence on spot market volatility. Moreover, the results derived from the error correction model (ECM) indicate that only 5.54% of the disequilibria from the previous trading day are converged and corrected back to the long-run equilibrium from the current day. Based on the findings, we recommend that Vietnamese policymakers establish relevant intervention polices on speculation of individual investors in order to provide stabilization safeguards for the underlying stock market.

Các bài báo khác
Số tạp chí 11/2022(2022) Trang: in press
Tạp chí: International journal of recycling organic waste in agriculture
Số tạp chí 6(2022) Trang: 1522-1536
Tạp chí: Journal of Positive Psychology and Wellbeing
Số tạp chí 6(2022) Trang: 8048-8059
Tạp chí: Journal of Positive School Psychology
Số tạp chí 10(2022) Trang: 1050423
Tạp chí: Frontiers in Chemistry
Số tạp chí 10(2022) Trang: 410-425
Tạp chí: Statistics, Optimization & Information Computing
Số tạp chí 21(2022) Trang: 460-476
Tạp chí: International Journal of Learning, Teaching and Educational Research
Số tạp chí 14(2022) Trang: 101-124
Tạp chí: International Journal of Climate Change Strategies and Management
Số tạp chí 6(2022) Trang: 8150-8159
Tạp chí: Journal of Positive School Psychology


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...