Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2022
Số tạp chí 2(2022) Trang:
Tạp chí: Environment, Development and Sustainability

Super-intensive shrimp farming area has been increasing rapidly in the Mekong Delta due to its high expected profit. However, such production practice raises an emerging con- cern of environmental aspects. Thus, the current study aims at measuring and comparing the environmental or nutrient efficiency among 230 semi-intensive, intensive and super- intensive white shrimp (Litopenaeus vannamei) farmers. To measure the environmental efficiency, the study applied material balance principle and data envelopment analysis. On average, the environmental efficiency of white shrimp farmers was 19.52%, suggesting that the shrimp farmers produce a nutrient surplus of 1216 kg/ha to the aquatic environment. The intensive farming produces the highest amount of nutrient surplus. The study also found that the environmental efficiency of super-intensive shrimp farming is 40%, which is significantly higher than that of the semi-intensive and intensive shrimp farming practices at 23.27% and 17.08%, respectively. The study also offers some policy implications for improving the technical, allocative and environmental efficiencies of white shrimp farming in the Mekong Delta.

Các bài báo khác
Số tạp chí 11/2022(2022) Trang: in press
Tạp chí: International journal of recycling organic waste in agriculture
Số tạp chí 6(2022) Trang: 1522-1536
Tạp chí: Journal of Positive Psychology and Wellbeing
Số tạp chí 6(2022) Trang: 8048-8059
Tạp chí: Journal of Positive School Psychology
Số tạp chí 10(2022) Trang: 1050423
Tạp chí: Frontiers in Chemistry
Số tạp chí 10(2022) Trang: 410-425
Tạp chí: Statistics, Optimization & Information Computing
Số tạp chí 21(2022) Trang: 460-476
Tạp chí: International Journal of Learning, Teaching and Educational Research
Số tạp chí 14(2022) Trang: 101-124
Tạp chí: International Journal of Climate Change Strategies and Management
Số tạp chí 6(2022) Trang: 8150-8159
Tạp chí: Journal of Positive School Psychology


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...