Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2022
Số tạp chí 5(2022) Trang: 158-180
Tạp chí: European Journal of Applied Linguistics Studies

This article describes a research undertaken at a Mekong Delta university's foreign language school. Its goal is to determine the significance of authentic papers based on cultural themes in the development of intercultural competency in English language students. The pedagogical implementation of activities is planned in accordance with the specified criteria for assessing culturally relevant material. In terms of intercultural competence, Byram's (2002) part of intercultural competence (ICCo) is assistance for task planning and execution. Two surveys, a questionnaire, and an interview were used to collect data in this qualitative action research project. The subjects of the survey included 80 students and four fourth-year students majoring in English Studies and Translation and Interpreting and three lecturers of English, teaching Intercultural Communication (ICC) courses from School of Foreign Languages, Can Tho University. The findings demonstrate that students comprehend diversity, appreciate other cultures, and are interested in learning about different societies. Similarly, the students stated that they were open to discussing cultural issues. Furthermore, elements from other English classes help students learn and become more interested in culture. Finally, recommendations will be offered to assistinstructors in improving intercultural communication. When using authentic materials as mediators to develop their intercultural competence in learning English, the initiative seeks to assist students to get a different viewpoint and higher awareness. Finally, the researcher will provide suggestions for further research.

 

Các bài báo khác
Số tạp chí 28(2022) Trang: 1139-1143
Tạp chí: Ecology, Environment and Conservation
Số tạp chí 28(2022) Trang: 1153-1156
Tạp chí: Ecology, Environment and Conservation
Số tạp chí -(2022) Trang: 1-10
Tạp chí: 2022 International Conference on Control, Robotics and Informatics (ICCRI 2022)
Số tạp chí 6(2022) Trang: 3887-3894
Tạp chí: Journal of Positive School Psychology
Số tạp chí -(2022) Trang: 43-47
Tạp chí: 2022 International Conference on Control, Robotics and Informatics (ICCRI 2022)
Số tạp chí 1012(2022) Trang: 012039
Tạp chí: IOP Conference Series: Earth and Environmental Science
Số tạp chí 1087(2022) Trang: 012077
Tạp chí: IOP Conference Series: Earth and Environmental Science
Số tạp chí 9(2022) Trang: 114-125
Tạp chí: International Journal of Advanced and Applied Sciences
Số tạp chí 4(2022) Trang: 70-93
Tạp chí: International Journal of Education and Pedagogy (IJEAP) eISSN: 2682-8464
Số tạp chí 5(2022) Trang: 49-83
Tạp chí: European Journal of Applied Linguistics Studies ISSN: 2602 - 0254 ISSN-L: 2602 – 0254
Số tạp chí 4(2022) Trang: 103-133
Tạp chí: European Journal of Applied Linguistics Studies ISSN: 2602 - 0254 ISSN-L: 2602 – 0254
Số tạp chí 5(2022) Trang: 216-249
Tạp chí: European Journal of Applied Linguistics Studies
Số tạp chí 20(2022) Trang: 5095-5102
Tạp chí: APPLIED ECOLOGY AND ENVIRONMENTAL RESEARCH
Số tạp chí 21(2022) Trang: 751-759
Tạp chí: Indian Journal of Economics and Business
Số tạp chí 21(2022) Trang: 13-21
Tạp chí: Indian Journal of Economics and Business
Số tạp chí NS34(2022) Trang: 539-548
Tạp chí: Journal of New Zealand Studies
Số tạp chí 8(2022) Trang: 133-151
Tạp chí: Agricultural and Resource Economics: International Scientific E-Journal


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...