Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2022
Số tạp chí 5(2022) Trang: 49-83
Tạp chí: European Journal of Applied Linguistics Studies ISSN: 2602 - 0254 ISSN-L: 2602 – 0254

A mixed-methods design (Creswell & Creswell, 2018) was adopted in this action research to examine the effects of reading strategy instruction with four reading strategies - previewing the text, predictions, text-structure awareness, inferencing - on reading performance of non-English majored freshmen in English preparation classes of a private university in Vietnam. Thirty-six students in pre-intermediate English proficiency level participated in the study. Over six weeks, these students received the four reading strategies instruction explicitly in accordance with CALLA model. Via the explanatory sequential design, a type of mixed methods research involves two-phase data collection (Creswell & Creswell, 2018). The results of the pre-post-tests and 11 closed-ended response items in the paper-based questionnaire were analyzed quantitatively while 6 interviews were analyzed qualitatively to provide further explanations of the quantitative results. The study has found that four reading strategies might serve as techniques to improve reading comprehension then result in better reading performance, reading speed and higher frequency of reading strategies use.

Các bài báo khác
Số tạp chí 28(2022) Trang: 1139-1143
Tạp chí: Ecology, Environment and Conservation
Số tạp chí 28(2022) Trang: 1153-1156
Tạp chí: Ecology, Environment and Conservation
Số tạp chí -(2022) Trang: 1-10
Tạp chí: 2022 International Conference on Control, Robotics and Informatics (ICCRI 2022)
Số tạp chí 6(2022) Trang: 3887-3894
Tạp chí: Journal of Positive School Psychology
Số tạp chí -(2022) Trang: 43-47
Tạp chí: 2022 International Conference on Control, Robotics and Informatics (ICCRI 2022)
Số tạp chí 1012(2022) Trang: 012039
Tạp chí: IOP Conference Series: Earth and Environmental Science
Số tạp chí 1087(2022) Trang: 012077
Tạp chí: IOP Conference Series: Earth and Environmental Science
Số tạp chí 9(2022) Trang: 114-125
Tạp chí: International Journal of Advanced and Applied Sciences
Số tạp chí 4(2022) Trang: 70-93
Tạp chí: International Journal of Education and Pedagogy (IJEAP) eISSN: 2682-8464
Số tạp chí 4(2022) Trang: 103-133
Tạp chí: European Journal of Applied Linguistics Studies ISSN: 2602 - 0254 ISSN-L: 2602 – 0254
Số tạp chí 5(2022) Trang: 216-249
Tạp chí: European Journal of Applied Linguistics Studies
Số tạp chí 20(2022) Trang: 5095-5102
Tạp chí: APPLIED ECOLOGY AND ENVIRONMENTAL RESEARCH
Số tạp chí 21(2022) Trang: 751-759
Tạp chí: Indian Journal of Economics and Business
Số tạp chí 21(2022) Trang: 13-21
Tạp chí: Indian Journal of Economics and Business
Số tạp chí NS34(2022) Trang: 539-548
Tạp chí: Journal of New Zealand Studies
Số tạp chí 8(2022) Trang: 133-151
Tạp chí: Agricultural and Resource Economics: International Scientific E-Journal


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...