Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Tạp chí quốc tế 2022
Số tạp chí 5(2022) Trang: 216-249
Tạp chí: European Journal of Applied Linguistics Studies

This study aims to investigate two issues. Firstly, it explores English as a foreign language (EFL) high school teachers’ practices of testing and washback in teaching reading comprehension. Secondly, their perceptions of its washback effects are scrutinized. Content analysis, questionnaires, and semi-structured interviews were employed to collect data. Sixty teachers at some high schools in Can Tho City, Vietnam were contacted to answer the questionnaire. In the end, five of them were selected to take part in the interviews. The findings indicated that designing tests has a beneficial impact on reading for EFL learners in the areas of students' passion for reading, decreasing reading boredom, students' interest in reading text content, and students' development of thinking skills. It has an impact on the teachers' time allotment, teaching strategies, and instructional materials.

Các bài báo khác
Số tạp chí 28(2022) Trang: 1139-1143
Tạp chí: Ecology, Environment and Conservation
Số tạp chí 28(2022) Trang: 1153-1156
Tạp chí: Ecology, Environment and Conservation
Số tạp chí -(2022) Trang: 1-10
Tạp chí: 2022 International Conference on Control, Robotics and Informatics (ICCRI 2022)
Số tạp chí 6(2022) Trang: 3887-3894
Tạp chí: Journal of Positive School Psychology
Số tạp chí -(2022) Trang: 43-47
Tạp chí: 2022 International Conference on Control, Robotics and Informatics (ICCRI 2022)
Số tạp chí 1012(2022) Trang: 012039
Tạp chí: IOP Conference Series: Earth and Environmental Science
Số tạp chí 1087(2022) Trang: 012077
Tạp chí: IOP Conference Series: Earth and Environmental Science
Số tạp chí 9(2022) Trang: 114-125
Tạp chí: International Journal of Advanced and Applied Sciences
Số tạp chí 4(2022) Trang: 70-93
Tạp chí: International Journal of Education and Pedagogy (IJEAP) eISSN: 2682-8464
Số tạp chí 5(2022) Trang: 49-83
Tạp chí: European Journal of Applied Linguistics Studies ISSN: 2602 - 0254 ISSN-L: 2602 – 0254
Số tạp chí 4(2022) Trang: 103-133
Tạp chí: European Journal of Applied Linguistics Studies ISSN: 2602 - 0254 ISSN-L: 2602 – 0254
Số tạp chí 20(2022) Trang: 5095-5102
Tạp chí: APPLIED ECOLOGY AND ENVIRONMENTAL RESEARCH
Số tạp chí 21(2022) Trang: 751-759
Tạp chí: Indian Journal of Economics and Business
Số tạp chí 21(2022) Trang: 13-21
Tạp chí: Indian Journal of Economics and Business
Số tạp chí NS34(2022) Trang: 539-548
Tạp chí: Journal of New Zealand Studies
Số tạp chí 8(2022) Trang: 133-151
Tạp chí: Agricultural and Resource Economics: International Scientific E-Journal


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...