Relationships between supply chain management (SCM) practices and business performance have been discussed and investigated widely, making substantial contributions to the body of knowledge. SCM is a key success for business improvement. The Vietnamese food industry is a rapid growing industry and can dominate several food export sectors with sustainable competitive advantages in the world. This study examines the relationships between supply chain management capabilities and competitive advantages towards business performance in the Vietnamese food industry. The data were gathered from conducted surveys with 302 food manufacturing companies in Vietnam, and the model was tested by using structural equation modelling (SEM). The empirical results provide significant evidence to support that supply chain capabilities play an important role in the improvement of business to a certain degree. They have both direct and indirect effects on business performance through competitive advantages, which are related to each other, following the sand cone model.
Trần Thị Thắm, Trần Thị Mỹ Dung, 2017. Evaluating the impact of supply chain capabilities to the business success: A case study in small and medium food companies in Mekong Delta. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 05: 114-121
Trích dẫn: Trần Thị Thắm, Đỗ Thị Kiều Hoanh, Trần Thị Mỹ Dung và Nguyễn Thị Lệ Thủy, 2020. Mô hình tích hợp Fuzzy-AHP-TOPSIS đánh giá các website bán hàng online. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 56(1A): 37-48.
Trích dẫn: Trần Thị Thắm, Nguyễn Trọng Trí Đức, Nguyễn Thị Lệ Thủy và Nguyễn Thắng Lợi, 2019. Ứng dụng Fuzzy TOPSIS trong đánh giá và lựa chọn nhà cung ứng. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 55(4A): 38-51.
Tạp chí khoa học Trường Đại học Cần Thơ
Lầu 4, Nhà Điều Hành, Khu II, đường 3/2, P. Xuân Khánh, Q. Ninh Kiều, TP. Cần Thơ
Điện thoại: (0292) 3 872 157; Email: tapchidhct@ctu.edu.vn
Chương trình chạy tốt nhất trên trình duyệt IE 9+ & FF 16+, độ phân giải màn hình 1024x768 trở lên