Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
Online First (2024) Trang:
Tạp chí: Australasian Marketing Journal

While there is considerable research on consumers and e-retailers; the relationships between the consumers, e-retailers, and their intermediaries—the ecommerce platforms are underexplored. The current research focuses on this triad and examines why and when price unfairness and product unfairness influence consumers’ perception of ethics of the e-retailer and their spillover effects on consumer repurchase intention from the ecommerce platforms. We adopted a mixed-method approach and conducted two studies. The qualitative study performed a content analysis based on 349 real comments of online shoppers. The quantitative study collected data from 632 existing customers of actual ecommerce platforms. The results show negative relationships between unfairness and consumer responses in the context of online retailing. Moreover, perception of e-retailer ethics explains the impacts of price unfairness and product unfairness on consumer repurchase intention from the ecommerce platforms. Besides, the salience of ethicality on repurchase intention depends on the level of prior shopping experience, such that this effect is lessened when shopping experience increases. This research offers significant implications for different stakeholders including e-retailers, ecommerce platforms, policymakers, and consumers to stimulate consumers’ perception of e-retailer ethics and repurchase intention from the ecommerce platforms.

Các bài báo khác
30 (2018) Trang:
Tạp chí: Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics
(2017) Trang: 941-944
Tạp chí: Australian and New Zealand Marketing Academy Conference (ANZMAC) 2017 Marketing for Impact, Melbourne, Australia, 04-06 December 2017
(2017) Trang: 500-513
Tạp chí: UHD-CTU ANNUAL ECONOMICS AND BUSINESS CONFERENCE, JANUARY 13-14, 2017, Can Tho, Vietnam
(2015) Trang: 114-125
Tạp chí: Thương mại điện tử - Cơ hội và thách thức trong nền kinh tế hội nhập quốc tế
(2015) Trang: 51-60
Tạp chí: Liên kết phát triển du lịch xanh vùng Đồng bằng sông Cửu Long
1 (2014) Trang: 20-29
Tạp chí: Nâng cao chất lượng đào tạo và nghiên cứu khoa học trong điều kiện tự chủ tại trường Đại học Ngoại Thương, Hà Nội, 11/2014
 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...