Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
51 (2023) Trang: 1305 - 1326
Tạp chí: Journal of the Academy of Marketing Science

Overstock reduction methods offer important marketing signals that may affect consumer brand perceptions. In particular, some overstock reduction methods create disposal-based scarcity, that is, product scarcity resulting from reductions of unsold stock. Three experimental studies reveal distinct effects of incineration, which completely destroys the product, compared with methods that are less destructive, such as recycling, donating, or discounting through factory outlets. Achieving disposal scarcity through destruction ultimately damages consumer brand evaluations. In contrast, recycling, donating, and discounting methods, along with indicating a lack of brand overstock, can enhance brand evaluations. Communicating sold-out stock does not translate into such beneficial effects. These varied effects of different overstock reduction methods are mediated by perceptions of exclusivity, popularity, and wastefulness. Furthermore, the mediating effect of perceived wastefulness in the link between overstock reduction methods and brand evaluations is moderated by self–brand connection but not by perceived brand luxuriousness. This article thus integrates literature on scarcity, branding, wastefulness, and disposal behavior to identify a distinct type of scarcity and the conditions in which it has more positive or negative effects on brand perceptions and evaluations.

Các bài báo khác
30 (2018) Trang:
Tạp chí: Asia Pacific Journal of Marketing and Logistics
(2017) Trang: 941-944
Tạp chí: Australian and New Zealand Marketing Academy Conference (ANZMAC) 2017 Marketing for Impact, Melbourne, Australia, 04-06 December 2017
(2017) Trang: 500-513
Tạp chí: UHD-CTU ANNUAL ECONOMICS AND BUSINESS CONFERENCE, JANUARY 13-14, 2017, Can Tho, Vietnam
(2015) Trang: 114-125
Tạp chí: Thương mại điện tử - Cơ hội và thách thức trong nền kinh tế hội nhập quốc tế
(2015) Trang: 51-60
Tạp chí: Liên kết phát triển du lịch xanh vùng Đồng bằng sông Cửu Long
1 (2014) Trang: 20-29
Tạp chí: Nâng cao chất lượng đào tạo và nghiên cứu khoa học trong điều kiện tự chủ tại trường Đại học Ngoại Thương, Hà Nội, 11/2014
 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...