Learning should last all through people’s lives. With traditional learning, learners can meet face-to-face with their teachers or tutors. However, in some circumstances, learners cannot interact with their teachers. Learning resources (e.g., books, journals, slides, etc.) would be helpful for learners to get knowledge. With a large number of learning resources, how to select appropriate learning resources to learn is very important. In this work, a deep matrix factorization model extended from the standard matrix factorization is proposed for learning resources recommendation. We validate the proposed model on five published learning resources datasets and compare it with other well-known methods in recommender systems. The experimental results show that the proposed deep matrix factorization model works well, especially it can be a good choice for large-scale datasets.
Trích dẫn: Trần Thanh Điện và Nguyễn Thái Nghe, 2017. Các mô hình e-learning hỗ trợ dạy và học. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. Số chuyên đề: Công nghệ thông tin: 103-111.
Trích dẫn: Trần Thanh Điện, Thái Nhựt Thanh và Nguyễn Thái Nghe, 2019. Giải pháp phân loại bài báo khoa học bằng kĩ thuật máy học. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 55(4A): 29-37.
Tạp chí khoa học Trường Đại học Cần Thơ
Lầu 4, Nhà Điều Hành, Khu II, đường 3/2, P. Xuân Khánh, Q. Ninh Kiều, TP. Cần Thơ
Điện thoại: (0292) 3 872 157; Email: tapchidhct@ctu.edu.vn
Chương trình chạy tốt nhất trên trình duyệt IE 9+ & FF 16+, độ phân giải màn hình 1024x768 trở lên