Course selection is a crucial task which may affect greatly on student performance. Because of poor performances, numerous students have been receiving formal warnings and expulsions from universities. Clearly, a good strategy for study progress which can come from course recommendation methods really holds an important role to obtain a good study performance. In addition, early warnings that release on challeng- ing courses enable students to prepare better for such courses. The cur- rent course recommendation systems are usually conducted from marks prediction and factor analysis on marks of courses based on advancements of machine learning approaches. In this study, we propose a course recommender system by using deep learning techniques with MultiLayer Perceptron and pre-processing methods. The prediction tasks are per- formed on approximately four million of mark records at Can Tho University, Vietnam to provide recommendations on course selection to stu- dents. The proposed method reveals promising results and is expected to apply in practical cases.
Trích dẫn: Trần Thanh Điện và Nguyễn Thái Nghe, 2017. Các mô hình e-learning hỗ trợ dạy và học. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. Số chuyên đề: Công nghệ thông tin: 103-111.
Trích dẫn: Trần Thanh Điện, Thái Nhựt Thanh và Nguyễn Thái Nghe, 2019. Giải pháp phân loại bài báo khoa học bằng kĩ thuật máy học. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 55(4A): 29-37.
Tạp chí khoa học Trường Đại học Cần Thơ
Lầu 4, Nhà Điều Hành, Khu II, đường 3/2, P. Xuân Khánh, Q. Ninh Kiều, TP. Cần Thơ
Điện thoại: (0292) 3 872 157; Email: tapchidhct@ctu.edu.vn
Chương trình chạy tốt nhất trên trình duyệt IE 9+ & FF 16+, độ phân giải màn hình 1024x768 trở lên