This study proposes models for searching and recommending learning resources to meet the needs of learners, helping to achieve better student performance results. The study suggests a general architecture for searching and recommending learning resources. It specifically proposes (1) the model of learning resource classification based on deep learning techniques such as MLP; (2) the approach for searching learning resources based on document similarity; (3) the model to predict learning performance using deep learning techniques including learning performance prediction model on all student data using CNN, another model on ability group using MLP, and the other model on per student using LSTM; (4) the learning resource recommendation model using deep matrix factorization. Experimental results show that the proposed models are feasible for the classification, search, ranking prediction, and recommendation of learning resources in higher education institutions.
Trích dẫn: Trần Thanh Điện và Nguyễn Thái Nghe, 2017. Các mô hình e-learning hỗ trợ dạy và học. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. Số chuyên đề: Công nghệ thông tin: 103-111.
Trích dẫn: Trần Thanh Điện, Thái Nhựt Thanh và Nguyễn Thái Nghe, 2019. Giải pháp phân loại bài báo khoa học bằng kĩ thuật máy học. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 55(4A): 29-37.
Tạp chí khoa học Trường Đại học Cần Thơ
Lầu 4, Nhà Điều Hành, Khu II, đường 3/2, P. Xuân Khánh, Q. Ninh Kiều, TP. Cần Thơ
Điện thoại: (0292) 3 872 157; Email: tapchidhct@ctu.edu.vn
Chương trình chạy tốt nhất trên trình duyệt IE 9+ & FF 16+, độ phân giải màn hình 1024x768 trở lên