Lecturers’ beliefs about an effective lecturer play a decicive role in their teaching behaviours, and therefore, have vital influence on the the quality of teaching. This paper investigated the relation between lecturers’ beliefs and their teaching practices. Twenty lecturers iof the elementary teacher education program of Can Tho University in Vietnam and 200 elementary pre-service teachers of this program participanted in the investigation. Tool for surveying the lectuers’ beliefs and their students’ evaluation is a questionnaire covering 58 items devided into seven domains, including organization, lesson presentation, control and discipline, dealing with students, evaluation code of ethics and personal characteristics (Khader, 2012). Results indicated that there is no statistically significantcorrelation between theteachers’ beliefs about an effective lecturer andtheir classroompracticesofsuchbeliefs. The reasons and implication for this resultwerediscussed in the paper.
Lê Ngọc Hóa, 2013. ỨNG DỤNG SƠ ĐỒ TƯ DUY TRONG VIỆC HƯỚNG DẪN HỌC SINH LỚP 5 LẬP DÀN Ý CÁC BÀI VĂN THUỘC THỂ LOẠI VĂN MIÊU TẢ. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 25: 18-27
Lê Ngọc Hóa, Huỳnh Thị Hồng Loan, 2015. Dạy học tích hợp nội dung giáo dục môi trường trong môn Lịch sử - Địa lí lớp 4 tại Trường tiểu học Trần Quốc Toản thà. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 39: 23-31
Lê Ngọc Hóa, 2013. ĐỊNH HƯỚNG VẬN DỤNG PHƯƠNG PHÁP NGHIÊN CỨU THỰC TIỄN NHẰM NÂNG CAO CHẤT LƯỢNG DẠY HỌC MÔN TẬP GIẢNG TIẾNG VIỆT TRƯỜNG HỢP NGHIÊN CỨU: SINH VIÊN NĂM CUỐI NGÀNH GIÁO DỤC TIỂU HỌC KHOA SƯ PHẠM - ĐẠI HỌC CẦN THƠ. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 27: 41-49
Tạp chí: Conference: Supporting professional learning in Southeast Asian Universities through DEPISA (Developing Education Professional in Southeast Asia). Daegu National University of Education. August 2018
Tạp chí: Đào tạo giáo viên của Khoa Sư phạm, Trường Đại học Cần Thơ: Thành quả, thách thức và định hướng-Tổ chức tại Hội trường 4 Nhà điều hành, Năm 2016
Tạp chí: Investigations into Professional Practice Learning from Action Research Projects Australia & Southeast Asia - University of Sydney & Nakhon Si Thammarat Rajabhat University, Thailand July, 2016
Tạp chí khoa học Trường Đại học Cần Thơ
Lầu 4, Nhà Điều Hành, Khu II, đường 3/2, P. Xuân Khánh, Q. Ninh Kiều, TP. Cần Thơ
Điện thoại: (0292) 3 872 157; Email: tapchidhct@ctu.edu.vn
Chương trình chạy tốt nhất trên trình duyệt IE 9+ & FF 16+, độ phân giải màn hình 1024x768 trở lên