Đăng nhập
 
Tìm kiếm nâng cao
 
Tên bài báo
Tác giả
Năm xuất bản
Tóm tắt
Lĩnh vực
Phân loại
Số tạp chí
 

Bản tin định kỳ
Báo cáo thường niên
Tạp chí khoa học ĐHCT
Tạp chí tiếng anh ĐHCT
Tạp chí trong nước
Tạp chí quốc tế
Kỷ yếu HN trong nước
Kỷ yếu HN quốc tế
Book chapter
Bài báo - Tạp chí
Monograph 4 (2016) Trang: 39-50
Tạp chí: Investigations into Professional Practice Learning from Action Research Projects Australia & Southeast Asia - University of Sydney & Nakhon Si Thammarat Rajabhat University, Thailand July, 2016
Liên kết:

The five step model of Learning through Action (LtA) (Laws, et al., 2013) was applied to elementary teacher education students (PTs) at Can Tho University who were studying Science, with the aim of improving their critical thinking. Two research questions were examined: To what extent does implementing an adapted micro-teaching procedure enhance pre-service teachers’ critical thinking? and, What are participants’ perceptions towards the adapted micro-teaching procedure in Science teaching practices? Evidence of the PTs’ critical thinking capacity was taken from the instructors’ classroom observation filed notes and the PTs’ portfolios. The PTs’ perceptions of the use of the micro- teaching procedure were collected from interviews. Results from the interviews showed that the PTs held a positive attitude towards the contributions of the micro-teaching procedure to their thinking skills and teaching practices. Overall results indicated that the micro-teaching procedure also contributed to the PTs improved critical thinking dimensions.

Các bài báo khác
Số 25 (2013) Trang: 18-27
Tác giả: Lê Ngọc Hóa
Tải về
Số 39 (2015) Trang: 23-31
Tải về
Số 27 (2013) Trang: 41-49
Tác giả: Lê Ngọc Hóa
Tải về
1 (2020) Trang: 23-42
Tạp chí: New Trends in Educational Assessment and Quality Assurance, 25-10-2020, hội thảo online;
(2018) Trang: 58-69
Tác giả: Lê Ngọc Hóa
Tạp chí: Conference: Supporting professional learning in Southeast Asian Universities through DEPISA (Developing Education Professional in Southeast Asia). Daegu National University of Education. August 2018
(2016) Trang: 84-100
Tạp chí: Đào tạo giáo viên của Khoa Sư phạm, Trường Đại học Cần Thơ: Thành quả, thách thức và định hướng-Tổ chức tại Hội trường 4 Nhà điều hành, Năm 2016
10-2015 (2015) Trang: 143-150
Tác giả: Lê Ngọc Hóa
Tạp chí: Cải tiến công tác đào tạo sinh viên sư phạm nâng cao năng lực nghiên cứu và dạy học của giáo viên đáp ứng yêu cầu đổi mới giáo dục phổ thông
(2015) Trang: 5-6
Tạp chí: The 9th DEPISA International Conference: Developing Professionalism throuhg Investigate Practice
1 (2012) Trang: 1
Tác giả: Lê Ngọc Hóa
Tạp chí: Báo cáo Khoa học
 


Vietnamese | English






 
 
Vui lòng chờ...