Tạp chí: Investigations into Professional Practice Learning from Action Research Projects Australia & Southeast Asia - University of Sydney & Nakhon Si Thammarat Rajabhat University, Thailand July, 2016
The five step model of Learning through Action (LtA) (Laws, et al., 2013) was applied to elementary teacher education students (PTs) at Can Tho University who were studying Science, with the aim of improving their critical thinking. Two research questions were examined: To what extent does implementing an adapted micro-teaching procedure enhance pre-service teachers’ critical thinking? and, What are participants’ perceptions towards the adapted micro-teaching procedure in Science teaching practices? Evidence of the PTs’ critical thinking capacity was taken from the instructors’ classroom observation filed notes and the PTs’ portfolios. The PTs’ perceptions of the use of the micro- teaching procedure were collected from interviews. Results from the interviews showed that the PTs held a positive attitude towards the contributions of the micro-teaching procedure to their thinking skills and teaching practices. Overall results indicated that the micro-teaching procedure also contributed to the PTs improved critical thinking dimensions.
Lê Ngọc Hóa, 2013. ỨNG DỤNG SƠ ĐỒ TƯ DUY TRONG VIỆC HƯỚNG DẪN HỌC SINH LỚP 5 LẬP DÀN Ý CÁC BÀI VĂN THUỘC THỂ LOẠI VĂN MIÊU TẢ. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 25: 18-27
Lê Ngọc Hóa, Huỳnh Thị Hồng Loan, 2015. Dạy học tích hợp nội dung giáo dục môi trường trong môn Lịch sử - Địa lí lớp 4 tại Trường tiểu học Trần Quốc Toản thà. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 39: 23-31
Lê Ngọc Hóa, 2013. ĐỊNH HƯỚNG VẬN DỤNG PHƯƠNG PHÁP NGHIÊN CỨU THỰC TIỄN NHẰM NÂNG CAO CHẤT LƯỢNG DẠY HỌC MÔN TẬP GIẢNG TIẾNG VIỆT TRƯỜNG HỢP NGHIÊN CỨU: SINH VIÊN NĂM CUỐI NGÀNH GIÁO DỤC TIỂU HỌC KHOA SƯ PHẠM - ĐẠI HỌC CẦN THƠ. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ. 27: 41-49
Tạp chí: Conference: Supporting professional learning in Southeast Asian Universities through DEPISA (Developing Education Professional in Southeast Asia). Daegu National University of Education. August 2018
Tạp chí: Đào tạo giáo viên của Khoa Sư phạm, Trường Đại học Cần Thơ: Thành quả, thách thức và định hướng-Tổ chức tại Hội trường 4 Nhà điều hành, Năm 2016
Tạp chí khoa học Trường Đại học Cần Thơ
Lầu 4, Nhà Điều Hành, Khu II, đường 3/2, P. Xuân Khánh, Q. Ninh Kiều, TP. Cần Thơ
Điện thoại: (0292) 3 872 157; Email: tapchidhct@ctu.edu.vn
Chương trình chạy tốt nhất trên trình duyệt IE 9+ & FF 16+, độ phân giải màn hình 1024x768 trở lên